• trebarnsmamma

Problem att häfta ihop vigselprog!!!!!!!

Blir galen min häftapparat är för litet djup på!
    Man vill ju häfta i mitten på prog ivecket om ni förstår vad jag menar! Men häftapparaten räcker inte in så långt, och jag vill ju inte böja kortet ....
    ÅÅÅ vad ett litet bekymmer blir stort......
    Tips! Finns det speciella apparater!
    Vill häfta då jag tycker det sitter bättre!

• Svar på tråden Problem att häfta ihop vigselprog!!!!!!!
  • Snuttis2

jag jobbar på skola och där har vi djupa häftapparater..så visst finns de i olika storlekar..frågan är om du känner någon som arabtar på skola eller kontor där brukar de finnas....känns lite onödigt att köpa en för detta tillfälle!!!!

• Linn74

Jag har beställt såna här:

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1018572&PPC=61290

Ska ha dubbelvikta A4 (vikta på längden), det kommer att bli finfint

• Linn74

Annars kan man lägga bladen uppvikta med utsidan uppåt på något mjukt (typ en mjuk matta) och trycka häftapparaten igenom och sedan själv vika in "flärparna" på häftklammern

• trebarnsmamma

Tack.....
    Men nu hittade jag en häftapparat på Panduro för 119 kronor
    känns OK tycker jag.........

Men tack ändå!!!!

• 20090822

Vi kommer nog sy ihop programmen med symaskin...

• TinkerBelle

Nu blev jag nyfiken!
    Har använt symaskin när jag gjort scrap.
    Hade du tänkt dig en raksöm mitt back då eller?

20090822 skrev 2009-04-26 16:04:05 följande:
  • Hofsan

Vi sydde också våra med maskin. Vanlig raksöm.

• giz83
    20090822 skrev 2009-04-26 16:04:05 följande:
    hej va skoj det låter att använda symaskinen för det...=) men gick inte pappret sönder när man sydde?
    kan man använda en lite tjockare tråd för att själva tråden ska bli lite mer synlig?
  • kuliJuli

Sydde ihop infobladen till vår inbjudan. Raksöm - gick som en dans och blev bra mycket snyggare än mina första ihopknögglade häftade försök Ska sy ihop festprogrammen också!

En annan variant är ju att ta hål med hålslagare längst ut på den vikta ryggsidan (alltså, som halvcirklar) och trä igenom band/silvertråd som håller ihop sidorna. Försökte med det också först men det kändes inte riktigt stabilt :-/

• 20090822

Vi sydde på inbjudningskorten, både på framsidan för att fästa fast en liten ruta med tunt papper att fästa klistermärke på (som en ram runt liksom) och för att fästa själva inbjudningspappret på insidan. Använde en tråd i avvikande färg så det syntes alldeles utmärkt och blev en del av dekorationen. Gick finfint, inga papper gick sönder!

Har inte bestämt om det kommer bli raksöm mitt bak eller kanske raksöm en liten bit in så att det ser ut lite som en bokrygg.

• Svanboet

Vilken underbar idé att sy ihop papprena - detta tips hamnar i favoriterna!

• trebarnsmamma

Gud vad smart..... Måste testa! :)

• TVEE

Tack för tipset om häftapparaten från Panduro! Det sparade mig mycket tid att slippa leta och dessutom hade de rosa häftklamrar

Svar på tråden Problem att häfta ihop vigselprog!!!!!!!