• Pitloc­hry
    Äldre 25 Apr 00:01
    1620 visningar
    6 svar
    6
    1620

    Skottland

    Vi har lite planer om att gifta oss uppe på Skottska höglandet. Våra färger kommer att vara samma som klanen jag är släkt med. Jag ska försöka "lura" på min älskling klankilten. Vi kommer ha vår bröllopsnatt på ett slott ombyggt till ett hotell. Festen kommer vara i en gammal rustik festvåning med en stor öppen brasa. Sedan hyr vi in ett gäng musikanter som ska spela "Skottskmusik". Maten kommer att vara hjort eller ripa.

  • Svar på tråden Skottland
  • Tindra­gull
    Äldre 25 Apr 00:12
    #1

    Låter ju toppenmysigt!

  • Boomto­wn
    Äldre 25 Apr 19:43
    #2

    Jag blir såååå avundsjuk när jag läser ditt inlägg. Låter som mitt drömbröllop! Som vi aldrig skulle ha råd med. Men förhoppningsvis kommer vi dit på bröllopsresa nästa år. Har du några bra tips på vad man inte får missa? Vi hade tänkt oss Edingburgh under festivalen. Men för dom priserna kanske man kan inkvartera sig på ett slott på höglandet? Snälla, berätta mer. Namngiv gärna hotell och sånt om du har lust.

  • Besser­vvisse­r
    Äldre 25 Apr 19:50
    #3

    Har din blivande man skotskt påbrå?

  • Pitloc­hry
    Äldre 27 Apr 22:21
    #4

    Besservvisser,
    Det har han inte. Men det är på min moderssida.

    Boomtown,
    Det bästa är att utgår ifrån Edinburgh. Staden är enormt vacker om ni gillar arkitektur och histora. Glasgow är inte lika fint, men de håller på att komma ur arbetarsstads stämpeln.
    Ifrån båda städerna tar det ca 2 timmar att komma upp till höglandet. Om man vill bo på slott, finns det massa olika alternativ.

  • Steven och Johann­a
    Äldre 28 Apr 08:06
    #5

    Åhh, vad härligt!! Var i Skottland förra året och åkte runt lite. Edinburgh är fantastiskt vackert. Jag rekommenderar att man tar sig till toppen av Arthurs seat. Fantastisk utsikt. Vandrade lite i höglandet också - kan starkt rekommenderas, finns många fina leder att vandra med olika svårighetsgrad. Blir lite avundsjuk faktiskt, vill tillbaka ;)

  • Pitloc­hry
    Äldre 29 Apr 13:35
    #6

    Om jag inte minns fel har jag varit i Skottland 4 gånger och i höst blir det 5:gången.

Svar på tråden Skottland