• vit70

Tips på lim?

Efter att bröllopskorten legat ett år tänkte jag nu ta tag i dem och göra ett album. Är det någon som har något tips på ett bra lim som håller i all evighet? (I alla fall nästan!)

• Svar på tråden Tips på lim?
  • wildalila

en sak! Limpistol..håller för det mesta, men skulle man en vacker dag vilja ta bort det så går det att försiktigt dra loss kortet.

• wildalila

Ett annat tips... spring in på närmaste panduro de brukar vara super duktiga på det där..I skärholmen är de super trevliga om du bor i närheten!

• Lissdaniels

Jag tycker dubbelhäftande tejp är det bästa alternativet för då riskerar man inte heller att kortet viker sig när limmet torkar m.m..
    Köper man hobby-tejp som är dubbelhäftande så är den så tunn också att det inte syns att det är tejpat jämfört med limmat och sedan så håller det lika bra som lim.

6 juni - när 2 blir 1
  • Kirsto

Fastik gummiklister är ypperligt till fotoalbum. Mitt har jag köpt på Expert, men det finns säkert på Svanströms också.

• PersianBride

panduros super limstift

• X50S

Scrapbookingbutiker som tex panduro har mycket bra lim just till foton. Tänk på att köpa syrafritt så förstör du inte fotona heller!

Svar på tråden Tips på lim?