Tips på lim?
Efter att bröllopskorten legat ett år tänkte jag nu ta tag i dem och göra ett album. Är det någon som har något tips på ett bra lim som håller i all evighet? (I alla fall nästan!)
Efter att bröllopskorten legat ett år tänkte jag nu ta tag i dem och göra ett album. Är det någon som har något tips på ett bra lim som håller i all evighet? (I alla fall nästan!)
en sak! Limpistol..håller för det mesta, men skulle man en vacker dag vilja ta bort det så går det att försiktigt dra loss kortet.
Ett annat tips... spring in på närmaste panduro de brukar vara super duktiga på det där..I skärholmen är de super trevliga om du bor i närheten!
Jag tycker dubbelhäftande tejp är det bästa alternativet för då riskerar man inte heller att kortet viker sig när limmet torkar m.m..
Köper man hobby-tejp som är dubbelhäftande så är den så tunn också att det inte syns att det är tejpat jämfört med limmat och sedan så håller det lika bra som lim.
Fastik gummiklister är ypperligt till fotoalbum. Mitt har jag köpt på Expert, men det finns säkert på Svanströms också.
panduros super limstift
Scrapbookingbutiker som tex panduro har mycket bra lim just till foton. Tänk på att köpa syrafritt så förstör du inte fotona heller!
Tack för alla bra tips!