• Jennyk­a
    Äldre 23 Apr 10:01
    15289 visningar
    38 svar
    38
    15289

    Problem med för stora bröst, eller tips och råd.

    Hej hej, har kikat på det här forumet typ hur länge som helst, men först nu gått med på sidan.

    Jag har mestadels följt trådarna om Problem och besvär, vad gällande oss som har stora bröst.

    Undrar lite om det är någon mer av er som har besvär med ryggen och så?... själv har jag 80H kupa och fråga mig inte ens var man hittar sådana bhar.

    /Jenny

    ----------------------------------------
    är creator för gruppen

    "Vi kvinnor med stora bröst (sluten grupp)"

    på facebook, gå gärna med om ni känner att det passar in på er. Skriv gärna att ni såg gruppen här.

  • Svar på tråden Problem med för stora bröst, eller tips och råd.
  • fragol­ina
    Äldre 23 Apr 10:19
    #1

    Ok, jag har "bara" D-kupa men finner det ibland rätt besvärande när jag ska köpa BH för de riktigt fina BH:arna görs i BÄSTA fall upp till C-kupa, men ofta bara i A+B. Så jag får alltid titta på tantavdelningen :( Jag hade ont i ryggen när jag var mindre, för då var brösten inte i proportion till resten av kroppen. Men nu är jag ju färdigväxt och kroppen bär upp mina "lökar" ;) Sen tränar jag mycket också och det stärker ju musklerna.

    Men där du köper dina BH:ar i vanliga fall måste du ju kunna hitta en som du kan ha till bröllopet?

  • FelizL­ane
    Äldre 23 Apr 10:33
    #2

    Jag har väl inte heller jättestora tuttar. 75-80 DD beroende på BH osv.. Men jag tycker att det är problem att hitta roliga och fina bhar.. så jag kan verkligen förstå om du tycker det..

  • GladaE­mma
    Äldre 23 Apr 10:34
    #3

    Jag har 75F och håller med dig - det är inte lätt. Har hittat två ställen i/runt Malmö som har bra bh:ar i stora storlekar, men jag måste sura lite över det ändå. Jag tycker det är sååå fult och diskriminerande att vi med stora bröst ska behöva betala 800:- för en bra bh när de med mindre bröst betalar kanske 300:- ... det är orättvist! Jag kan bli så himla sur över sånt!

    Om du bor i Malmötrakten så skulle jag tipsa dig om Feeling vid Triangeln (finns även i Helsingborg har jag hört) och Kvinnligt under i Åkarp. De har jättemycket snyggt!

  • Jennyk­a
    Äldre 23 Apr 10:39
    #4

    :) fragolina, tror du missupfattade, har inget bröllop på gång ännu, men snart, ska bara hitta någon att dela det med.

    åh, tar emot alla tips jag kan om platser att köpa på, gud håller med blir galen på alla dom höga priserna också. bor i stockholm nu tyvärr dock.

    glöm inte gå med i min grupp på facebook också, försöker få lite fart på den.

    ----------------------------------------
    är creator för gruppen

    "Vi kvinnor med stora bröst (sluten grupp)"

    på facebook, gå gärna med om ni känner att det passar in på er. Skriv gärna att ni såg gruppen här.

  • Lady o Lufsen
    Äldre 23 Apr 10:40
    #5

    Har 80FF här.
    ...svårt att hitta fina BH:ar...och tycker att det är ett riktigt aber att inte kunna slinka in i vilken klädesaffär som helst för att köpa en BH!?? Vilket jävla projekt det blir bara för att köpa en vanlig BH!!????

    Upplever inte att jag har ont i ryggen pga mina bröst- än så länge!

    Ett tips för oss storbystade är i alla fall- om ni nu inte redan märkt det- en sportBH med dragkedja i fram är ju suveränt!!!

    Kommer aldrig mer att köpa en "hel" sportBH...svårt att få av över bysten när man är svettig och dan...har man dessutom mens så gör det ju så fruktansvärt ont också att dra över den...så jag vill slå ett slag för sportBH med dragkedja i fram!!
    Det tråkiga är bara att det inte går att hitta var som helst den heller

  • GladaE­mma
    Äldre 23 Apr 10:42
    #6

    Sportbh har jag gett upp - hittar ingen skön. Använder istället Triumph minimizer som sitter tajt och bra

  • Jennyk­a
    Äldre 23 Apr 10:50
    #7

    ja, ... jag testade handla från internet en gång, den passade inte någon stans, men vad liksom skulle jag göra den va H kupa (vilket jag skulle mer kalla DD) och var billig och snygg... men inte på mig. har ni erfarenheter från internetköp?

    glöm inte gå med i min grupp på facebook också, försöker få lite fart på den.

    ----------------------------------------
    är creator för gruppen

    "Vi kvinnor med stora bröst (sluten grupp)"

    på facebook, gå gärna med om ni känner att det passar in på er. Skriv gärna att ni såg gruppen här.

  • GladaE­mma
    Äldre 23 Apr 10:56
    #8

    Vågar inte köpa över nätet för jag tycker det är så himla svårt. Måste verkligen prova - oftast inte bara en gång heller så...

  • Äldre 23 Apr 11:14
    #9

    Hej! Jag har normalt st 70F men nu när jag är gravid har jag gått upp till 70H.. Så att hitta fina bher har aldrig varit lätt och svårare är det nu.
    men, så hittade jag figleavs.com på nätet. De har snygga bra bher i alla storlekar. Klart att de är dyrare än HM's men billigare än vad man ska betala i affär... Några felköp blir det ju, men de som bär är är värda varenda krna. senaste köp var en Freya, både bikini och bh. Snygga i bra storlekar.
    Har hittat en förhandlare här i köpenhamn som jag går och provar dem hos, sen beställer jag online... Vet det är fusk, men det är bra. Se om frey a inte har en förhandlae nära er?
    www.freyalingerie.com/

  • Jennyk­a
    Äldre 23 Apr 11:16
    #10

    åh tack, ska kika på dom sidorna :)

    glöm inte gå med i min grupp på facebook också, försöker få lite fart på den.

    ----------------------------------------
    är creator för gruppen

    "Vi kvinnor med stora bröst (sluten grupp)"

    på facebook, gå gärna med om ni känner att det passar in på er. Skriv gärna att ni såg gruppen här.

Svar på tråden Problem med för stora bröst, eller tips och råd.