Vi ska ha den som solistlåt på vårt bröllop. Om man förstår någonting alls av att tolka en låttext så märker man ju snabbt att låten har en kronologisk handling.
Den här tolkningen tror jag ligger ganska nära vad Sting själv menade, har läst intervjuer med honom förut där han diskuterat låten;
"The story is chronological. It is about courtship, marriage, and eventual death. The two people in the song meet, court, fall in love (at this point, he reveals that he has never really made such a strong promise/commitment to someone) but feels he is ready to now. "See the children run," their offspring and the "jealous sky" refer to the Heavens. Even Heaven is jealous of their love/relationship. The esteemed sun is jealous. Eventually, he dies and tells his love that they will always remember their love specifically, when she thinks of him, he wants to be personified as such... walking in fields of gold"
Klart att låten kan passa på en begravning också, just "YOU WILL remember me" som att man kommer att minnas den personen efter deras bortgång. Men i det stora hela handlar låten om kärlek, och just de raderna som Corona också säger "I never made promises lightly, but I swear in the days still left we will walk in fields of gold" Typ att för resten av ens dagar ska man leva livet med just den människan. Jag tycker att det är otroligt fint! (HAHA så klart jag tycker, jag ska ju ha låten själv ;)