• Joji

Secret box i GBG?

Planerar att göra en så kallad "Secret box" till min blivande i morgongåva. Vet att detta är något han kommer uppskatta mycket och själv hoppas jag att det ska ge en självkänsleboost!

Nu till dilemmat: jag har svårt att välja fotograf! Väljer just nu mellan tre kvinnliga fotografer. (för det är ett krav - att det ska vara en kvinna!)
    Har sett en fåtal provbilder hos varje, men tycker det är supersvårt att välja ändå. Priset är inte det avgörande, utan mer processen och det färdiga alstret.

Så, ni som gjort en Secret box: har ni några tips och infallsvinklar att ge mig? Tar tacksamt emot alla tips, via gästbok eller inbox om man inte vill skriva här! Tack på förhand!!!!

• Svar på tråden Secret box i GBG?
  • skille

Vet du vil ha en kvinnerlig fotograf, men vil alikevell fortelle om en kjempe kul upplevelse jeg hadde sist torsdag.
    Vi var 4 tjejer som gifter oss i år alle er her på BT. Vi fant ut at vi skulle gjøre dette sammen og gjøre det til en kul grei og det var kjempe mysit og ikke minst roligt. Vi hadde Peter som fotograf www.photprint.se/ det var kjempe roligt og ikke minst bildene ble utrolig bra. Han er en utrolig profesjonell fotograf og får en til å føle seg vel. Vi leide ett hotellrum på Eggers etter tips fra fotgrafen. kan absolutt anbefales vi fikk mange forskjellige kort med forskjellige bagrunder men i samme stil. Ta med en kompis som er med å backer deg up. dette er en dag jeg aldri komme til å glemme.

• Joji

Skille: låter som en trevlig dag!

Jag har fått för mig att jag kommer att känna mig mer avslappnad om jag inte har någon kompis med mig, så det kommer jag nog inte ha.

Någon annan som har tips på kvinnlig fotograf?

• Stjärnblomma

Jag gjorde hos Jenny Blad förra sommaren och tycker att det funkade jättebra. Hon var lätt att ha och göra med och efter några minuter kändes det inte pinsamt alls. Bilderna blev som jag ville ha dem, klara färger och inte extremt softat, ville att några skulle vara lite småfräcka också, men sånt bör man ju gärna göra upp innan.

För mig var det klart lugnare att vara själv med fotografen och inte ha någon kompis där, då hade det känts mer genant tror jag...

(Mannen uppskattade verkligen bilderna och kollar fortfarande på dem. )

• Joji
    Stjärnblomma skrev 2009-04-24 05:08:11 följande:
    Jag gjorde hos Jenny Blad förra sommaren och tycker att det funkade jättebra. Hon var lätt att ha och göra med och efter några minuter kändes det inte pinsamt alls. Bilderna blev som jag ville ha dem, klara färger och inte extremt softat, ville att några skulle vara lite småfräcka också, men sånt bör man ju gärna göra upp innan.För mig var det klart lugnare att vara själv med fotografen och inte ha någon kompis där, då hade det känts mer genant tror jag...(Mannen uppskattade verkligen bilderna och kollar fortfarande på dem. )
    Åh, tack för din berättelse! Jenny är en av dem jag funderat på! Lät du dig sminkas där också?
  • Stjärnblomma
    Joji skrev 2009-04-25 14:19:42 följande:
    Åh, tack för din berättelse! Jenny är en av dem jag funderat på! Lät du dig sminkas där också?
    Ja, fast det blev väl egentligen inte så stor skillnad mot om jag själv hade gjort det, tycker jag... Men är man ovan att sminka sig så kan det vara värt det.

Av rent egoistiska skäl är jag glad att jag gjorde det, för jag har alltid haft komplex för min kropp och det är häftigt att vara med om att man ändå kan se snygg ut på bild (med lite redigering )
  • Joji
    Stjärnblomma skrev 2009-04-25 14:43:38 följande:
    Ja, fast det blev väl egentligen inte så stor skillnad mot om jag själv hade gjort det, tycker jag... Men är man ovan att sminka sig så kan det vara värt det. Av rent egoistiska skäl är jag glad att jag gjorde det, för jag har alltid haft komplex för min kropp och det är häftigt att vara med om att man ändå kan se snygg ut på bild (med lite redigering )
    Nej, det är just det jag tänkt också kring sminkningen... Då kan man kanske lika gärna göra det själv...

Vad roligt att det kändes så bra!
  • Francis

Är också intresserad utav secret box i GBG, har dock inte börjat kika så mycket ännu. Vilka tre har du tänk på och vart ligger dem och vad kostar dom och vad ingår? Tacksam för hjälp!

• Joji
    Francis skrev 2009-05-05 15:11:40 följande:
    Är också intresserad utav secret box i GBG, har dock inte börjat kika så mycket ännu. Vilka tre har du tänk på och vart ligger dem och vad kostar dom och vad ingår? Tacksam för hjälp!
    Jenny Blad och Fotograf Cecilia är det som är aktuella nu. Minns inte exakt priser i huvudet, det står på deras hemsidor tror jag! Båda finns relativt centralt i stan.

Om du söker på gamla trådar kan du finna info om dem båda också, andras omdömen etc.
  • IsaochSven

Att hitta rätt fotograf är ju inte så enkelt...

Jag hittade en sida där många fotografer presentera sina senaste uppdrag med bilder i en gemensam blogg

www.brollopsfotografer.com/

Bläddrade även genom några "böcker" som ligger i fotografernas presentation.

Än ha vi inte bestämd oss... men nu blir de lite enklare att hitta rätt fotograf

• Joji
    IsaochSven skrev 2009-05-05 21:19:51 följande:
    Att hitta rätt fotograf är ju inte så enkelt...Jag hittade en sida där många fotografer presentera sina senaste uppdrag med bilder i en gemensam blogg www.brollopsfotografer.com/ Bläddrade även genom några "böcker" som ligger i fotografernas presentation.Än ha vi inte bestämd oss... men nu blir de lite enklare att hitta rätt fotograf
    Fotograf har vi valt sedan länge! Det är svårare Secret Box bilder - finns ju inte så många bilder att titta på, eftersom många som gjort en dylik fotografering inte vill visa dessa bilder!

Fast det kanske finns de som lagt upp sådana exempel också i länken du skrev? Ska spana!
  • Francis

Tack! Då ska jag kolla med dem!

Joji skrev 2009-05-05 20:45:47 följande:
    Jenny Blad och Fotograf Cecilia är det som är aktuella nu. Minns inte exakt priser i huvudet, det står på deras hemsidor tror jag! Båda finns relativt centralt i stan.Om du söker på gamla trådar kan du finna info om dem båda också, andras omdömen etc.
  • Joji
    Francis skrev 2009-05-06 07:52:51 följande:
    Tack! Då ska jag kolla med dem!
    Ja gör det!

Finns även The Weddingteam, Petra Jörstun (?) och fler som jag inte minns nu... Som sagt: sök på gamla trådar så kommer det upp en hel del! Lycka till!
  • Persianbride2009

Hej!!!

Jag ska göra min fredag nästa vecka hos en kvinna som heter Beatrice Larsson. Hon har inga biler på nätet men jag har träffat henne och sett hennes bilder. Hon är sjukt duktig plus att man är väldigt bekväm med henne. Första gången jag träffade henne känndes det som om jag kännt henne i flera år.

Dessutom tar hon 2500kr för 24 bilder. Vill man ha alla bilder hon tar högupplösta på CD får man betala 3500 kr. Hon fixar vart bilderna ska tas om det är så att man själv inte vet.

Vill du ha hennes nummer eller email kan du inboxa mig.
    Lycka till!

• valkyriana

Jag tog mina hos weddingteam, tog även trash the dress där.
    Helnöjd!

• Joji
    valkyriana skrev 2009-05-06 20:34:41 följande:
    Jag tog mina hos weddingteam, tog även trash the dress där.Helnöjd!
    Ja, de är nog också med i mina val faktiskt!

Så svårt att föreställa sig hur ens egna bilder kommer att bli...
  • valkyriana
    Joji skrev 2009-05-06 22:47:10 följande:
    Ja, de är nog också med i mina val faktiskt! Så svårt att föreställa sig hur ens egna bilder kommer att bli...
    Ja, omöligt skulle jag vilja säga.
    Jag fotades av Eva. Om du har egna idéer om vad du vill göra så är hon mycket medgörlig och hjälpsam, annars har hon massvis med uppslag hon med.
  • Joji
    valkyriana skrev 2009-05-07 08:31:53 följande:
    Ja, omöligt skulle jag vilja säga. Jag fotades av Eva. Om du har egna idéer om vad du vill göra så är hon mycket medgörlig och hjälpsam, annars har hon massvis med uppslag hon med.
    Det är ju skönt, att de är öppna men att de samtidigt kan ge egna tips! Vissa av bilderna på hemsidan ser ju... lite ljuva och romantiska ut: vit fäll och ros. Jag vill nog inte ha riktigt så "romantisk" känsla med sådana attribut, men det går ju som sagt att få som man vill.

Vad fanns i deras studio? Ser ut som att vissa av fotona är tagna på en säng?

De är ju onekligen billigare än Jenny... Tycker ändå det är svårt att välja ändå!
  • Brud juni 09

Jag har också tagit Secret Box bilder med Beatrice Larsson. Hon är verkligen helt fantastisk!!! Världens go'aste kvinna som verkligen kan få en att slappna av och vet precis vad som blir snyggt. Hon är jätteduktig på hår och smink också, vilket är kanon till fotograferingen. Jag kan VARMT rekomendera henne!

Svar på tråden Secret box i GBG?