• Thera
    Äldre 22 Apr 13:03
    2474 visningar
    9 svar
    9
    2474

    Ni som haft eller varit på helvita bröllop!

    Någon som har bilder från bröllop med helvitt som tema? Ska nämligen själv ha ett sånt snart och behöver lite inspiration.

    Vi är fräcka nog att
    1. Ha bröllopet på avlägsen ort
    2. Vilja att gästerna klär sig i helvitt (dock ganska nerklätt)

    MEN det blir inget snobb-bröllop, utan tvärtom mer åt sommarfesthållet. Öl till den borgerliga vigseln (som sker utomhus vid raukarna), fri bar, picknickar och grillning dagen innan och efteråt...

  • Svar på tråden Ni som haft eller varit på helvita bröllop!
  • Pizan
    Äldre 22 Apr 13:10
    #1

    Det finns en film som heter "much ado about nothing" från 1993, efter Shakespeares pjäs, och om jag inte minns fel så har de ett jättevacker sommarbröllop där alla är klädda i vitt. Tror de har massor av facklor och sånt också.

    Det bröllopet har alltid varit lite som en dröm för mig för det var en så himla vacker scen. Nu ska jag visserligen inte ha det så själv men den kanske kan funka som inspiration. Tror att killarna kanske hade svarta byxor till vit kavaj men det behöver ju inte ni ha.

    Lite bilder från filmen:

    img5.allocine.fr/acmedia/rsz/434/x/x/x/medias/nmedia/18/36/14/15/18825880.jpg

    a69.g.akamai.net/n/69/10688/v1/img5.allocine.fr/acmedia/medias/nmedia/18/36/14/15/18825877.jpg

  • Pizan
    Äldre 22 Apr 13:16
    #2

    Tre bilder till:

    www.videodetective.com/photos/112/004709_11.jpg

    www.movieforum.com/movies/titles/muchadoaboutnothing/images/heroclaudio.jpg

    www.movieforum.com/movies/titles/muchadoaboutnothing/images/wedding.jpg

    Det kanske inte var helt vitt när jag ser bilderna, men huvudpersonerna hade vitt även om inte tjänstefolket var klädda i den färgen.

  • Thuss
    Äldre 4 May 20:29
    #3

    Jättefina bilder, tack för inspirationen! =)

  • Lakrit­sbåten
    Äldre 4 May 20:35
    #4

    Vi ska ha vitt som tema. Var på bröllop i USA för några år sedan och där var allt i festlokalen vitt. Mycket tjusigt!

  • gäst27
    Äldre 8 May 22:37
    #5

    Jag hoppas att det inte är om ditt bröllop det diskuteras vilt i Ribbings spalt i DN... www.dn.se/blogg/etikettfragan/2009/05/06/vitkladdkrav-3117

  • brud27­juni
    Äldre 8 May 22:42
    #6

    hahaha.. älskar idén m vitt.. önskar vi kunde ha det men nu är det för sent.. ribbing e ju bara konstig i knoppen och den ev blivande gästen som skriver och frågar ens... Just do it säger jag...

  • Lakrit­sbåten
    Äldre 8 May 22:42
    #7

    det är ju helt otroligt...

  • Duches­s
    Äldre 8 May 22:44
    #8

    Det låter ju onekligen mycket likt...


    gäst27 skrev 2009-05-08 22:37:15 följande:
    Jag hoppas att det inte är om ditt bröllop det diskuteras vilt i Ribbings spalt i DN... www.dn.se/blogg/etikettfragan/2009/05/06/vitk...
  • Thuss
    Äldre 9 Jun 00:58
    #9

    Haha! Näh, det där är INTE vårt bröllop. :D

    Vi vill inte ha några presenter utan önskar istället att man bidrar med en flaska till baren. Och vi bjuder såklart på all mat.

    Vi har dessutom ruckat på vår klädkod. Så vitt som möjligt är bra. Vissa känner ju verkligen att de måste springa iväg och hyra en vit smoking. Herregud. Jag menar, vet inte ens om min blivande man kommer ha slips. (!)

    Och om det är så stötande att tvingas ha vitt på sig - jamen tacka nej till bröllopet då. Det är ju faktiskt inte värre än så...

Svar på tråden Ni som haft eller varit på helvita bröllop!