• Jossi77

Hålla tal till en vän...

En av mina vänner som jag har haft i många år ska gifta sig, jättekul!
    Jag skulle så gärna vilja hålla något tal på festen, men det är svårt tycker jag.
    Jag vill ha tips och ideer på vad jag ska ta med och om det finns några små roligheter jag kan väva in i talet. Finns det någon som har några tankar kring detta?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Hålla tal till en vän...
  • jajapaja

Håller med fenixx inte för långt,men roligt ska det vara tycker jag bara inte pinsamt tänk på att där kanke både är barn, morföräldrar eller farföräldrar min tärna höll ett kort men roligt tal med lagom pinsama saker som varken de äldre eller yngre reagera på

• På rosa moln
    jajapaja skrev 2009-04-21 22:26:55 följande:
    Håller med fenixx inte för långt, men roligt ska det vara tycker jag bara inte pinsamt tänk på att där kanke både är barn, morföräldrar eller farföräldrar min tärna höll ett kort men roligt tal med lagom pinsama saker som varken de äldre eller yngre reagera på.
    Det där är ju såklart individuellt, personligen så skulle jag gärna se att gästerna håller långa tal, så länge de är bra skrivna/framförda naturligtvis. Sedan så tycker jag att det kan vara lite lagom pinsamt, ta naturligtvis inte upp sådana saker som sårar/skämmer ut någon, fast gör inte så att det blir för lamt heller.
Svar på tråden Hålla tal till en vän...