• Plastix

Hur sätter man upp ballonger utan helium?

Ja, hur ska jag dekorera utan helium? Bor i Borlänge och hittar inget helium. Ska man fästa dem i ett snöre i klasar och hänga i gardinstängerna? vad ska man ha för snöre? typ elastiskt? Alla tips och erfarenheter är välkomna!

• Svar på tråden Hur sätter man upp ballonger utan helium?
  • lottis77

Vill ni ha helium kan ni ju alltid beställa från nätet. Har du provat att googla?

• Plastix

hur gör man då? blir det inte dyrt med utkörning? har googlat lite men borde kanske leta mera..

• Plastix

hittade på AGAs hemsida ska ringa och kolla imorgon, men jag undrar i alla fall hur ni satt upp utan Helium? liksom hur ni fäst dom?

• Greta 1980

Ballongpinnar!
    dem kan man sätta ihop snyggt som i buketter och då står ballongen/ballongerna upprätt

• lottis77

På Butterics kan man köpa ballonggas. Ska ha samma funktion som helium, om jag förstod det rätt. De borde ju ha en hemsida... Om inte borde det ändå gå att köpa något liknade någon annanstans på nätet.

Jag börjar släppa helium för jag (vi ) har ingen lust att lägga ytterliga 500 kr på det när det är så mycket annat man vill lägga pengar på. Tänkte sätta fast ballongerna i björkris. Vi ska ha det i båten och i trädgården där vi ska ha lunch dagen därpå, men det borde man ju kunna ha inomhus också. Lycka till!

• ElinPierre

Teknikmagasinet säljer helium, de finns väl i Borlänge, eller?

En ide är att spänna snören runt om i taket och sedan snöra upp ballongerna upp och ner... Så kan man ju täcka hela taket om man vill!

• Aleta

Närmaste järnhandel tar hem helium från AGA åt dig.

• Plastix

det var en bra idé med snören i taket.. undrar bara hur man ska fästa snörena, vi hyr ju lokalen.. Åh vilket fej det är med allt... Lutar nog åt helium i alla fall. Snyggt med typ stenar som tyngd eventuellt kan man ju använda sidenband att fästa dem med. Snyggt.

• Lajsan

Dubbelhäftande tejp om det är mot någon vägg?

Svar på tråden Hur sätter man upp ballonger utan helium?