• Thewedding

    Göteborgs brudar vad ska ni åka i för bil till erat bröllop ?

    Göteborgs brudar vad ska ni åka i för bil till erat bröllop ? Jag letar efter en bil att hyra eller med chaufför. Vill ha tips från er från Göteborg. Jag ska gifta mig i Stenungsund.

    Tack på förhand !

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 14:14
    Och från Bröllop

  • Svar på tråden Göteborgs brudar vad ska ni åka i för bil till erat bröllop ?
  • AndyP

    Jag är iof inte brud själv, men jag måste ju säga att jag tycker att limousine är jäkligt klassiskt och fint, passar bra i samband med ett bröllop. En lång vit en.

    Hittade ett gäng sådana i Göteborg här:
    www.merabrollop.se/goteborg/default.asp

  • Kajsalisan

    Till vigseln åker vi, jag och tärnorna i mina föräldrars bil. Är ca 300 meter som skall åkas så är inte så noga. Från vigseln blir det skottkärra =))

  • HomerSimpson

    Bilen till bröllopet spelar väl ingen större roll? Gästerna ska ju sitta i kyrkan och vänta ändå och inte se nått.

  • Troll1

    Personligen tycker jag vita limousiner är ganska hemska, för tankarna till glamrock-killar och 80-tal.

    Vi åkte från kyrkan i vår röda corvette-69. Jag är väldigt glad att vi än så länge inte varit tvungna att sälja den...

    Här är ett tips på förmedling: www.bfm.nu/

  • Thewedding

    Homersimpson:

    Det är meningen vi ska åka i den till och från bröllopet !

  • Troll1
    Thewedding skrev 2009-04-19 14:13:02 följande:
    Homersimpson: Det är meningen vi ska åka i den till och från bröllopet !
    Blir det inte dyrare om den ska stå och vänta på er i en timme? Ni kommer sist till kyrkan så det blir inte detsamma just den vägen.
  • Thewedding

    Troll1 en del bilar får man hyra i 3 timmar för ett fast pris.
    En del har tim pris oxå det beror lite på vad man väljer, på de ställerna jag har kollat på.

  • Kajsalisan

    Trolls länk är jättebra. Där ser man vilka bilar som finns i närheten! + att de är snabba med svar!

  • Thewedding

    Troll1 ja där har jag kollat Och där hade dom 3 h ! På de bilarna jag kollade på. Sen har vi kollat på en hummer i Göteborg privatperson har inte fått exakt kostnad där än. Men på den är det timpris.

  • Kajsalisan

    Kolla också om de räknar tiden det tar från Göteborg upp till stenungsund. Är ju 40 min bara där..

  • Thewedding

    Vi står i kvalet mellan en Hummer eller en helt ny limousine, vi kan inte bestämma oss för vad vi vill ha. Limousinen kostar 2400 kr för 1 h. Hummern kostar 1900 kr för 1 h i city och till festlokalen.

    Hur hade ni valt ?

  • Kajsalisan

    Hummer lätt!! City.. eh.. menar du Stenungsund då eller :-P

Svar på tråden Göteborgs brudar vad ska ni åka i för bil till erat bröllop ?