• Lakritsbåten

Pris brudbukett

Jag vill ha en maffig brudbukett med enbart hortensia (vita - gärna "fransiga") där stjälkarna viras med sidenband och där banden hänger ned ev me några pärlor eller dylikt. (Ev några rosor från egen trädgård för att göra buketten mer personlig och doftande)

Corsage till brudgum (matchande)

Någon som har ett "riktpris" för detta?

• Svar på tråden Pris brudbukett
  • passionsblomman

Hortensia är ju en rätt stor blomma så det går inte åt så många, de brukar variera en hel del i pris, då de förekommer i många olika längder och kvaliteer. Priser skiftar också stort över landet, men här där jag bor är 45-65 kr/st för dem inte konstigt. De kan vara bra mycket dyrare också, om de är jättestora, 75-95 kr/st, så det beror lite på hurdana du ska ha.

Jag tycker man kan säga att en brudbukett börjar på runt tusenlappen och sedan finns inget stopp uppåt, utan arbetsinsats och materialval kan vara hur exklusivt som helst.
    Den buketttyp du vill ha är relativt enlkel i arbetsinsats, så det blir blompris och mängd som avgör kostnaden. men jag skulle bli förvånad om den blev dyrare än tusenlappen. sätt undan den, så borde du ha marginal.

• Lakritsbåten

Passionsblomman - tack för dina alltid så uttömmande och snabba svar!

Svar på tråden Pris brudbukett