• Saralainen

Hur gör man med marsalkarnas kläder?

Jag har köpt klänningar till mina två tärnor och jag har egentligen inte funderat så mkt på marsalkerna (skäms) för jag har väl egentligen tänkt att en kostym/kavaj har väl alla hemma?
    Jag är inte så kräsen vad gäller vad dom ska ha på sig..dom får varsin corsage sen får dom ha på sig vad dom vill (inom klädkoden då såklart=)
    Pratade iaf med en av marsalkerna idag för han hade lite frågor om det var någon speciell färg osv som han skulle ha..och då visade det sig att han hade ingen kostym/kavaj hemma så han kommer hyra. Då fick jag genast dåligt samvete. Den andra marsalken vet jag att han har inte det så gott ställt..så om inte han heller har något hemma så kommer han ju oxå få hyra/köpa.
    Fick extremt dåligt samvete eftersom jag har köpt klänningar till tärnorna..varför hjälpa dom men inte marsalkerna?
    Hur har ni gjort???

• Svar på tråden Hur gör man med marsalkarnas kläder?
  • Gina83

Ja, det beror på... Min sambo kommer att ha två marskalkar varav den ena har kostym. Den andre har ingen kostym, men han tjänar bra och därför menar vi att han kan köpa sig en svart kosym så han har för framtiden. Men det beror ju själklart på hur ekonomin för marskalken sett ut, hade han inte haft den inkomsten han har så hade vi nog bidragit till kostymen.

Till marskalkarna har vi annars köpt matchande slipsar och de kommer ha corsage.

• Saralainen

Tack för alla era svar =)
    Jag har nu ringt både marsalkarna och erbjudit dom att hjälpa till med kostnaden.
    Den ena killen ska hyra, han vägrade ta emot några pengar från oss och tyckte vi hade nog med kostnader iaf =) Men nu har jag iaf erbjudit mig!
    Den andra killen han ska köpa en ny kostym, som han då kommer ha till massa andra tillfällen oxå. Så då sa jag att vi kommer bidra något för att hjälpa honom. Han har inte det så gott ställt och jag tror aldrig han hade köpt en kostym om det inte hade varit för bröllopet så det känns bra i hjärtat att hjälpa honom.
    Sen kommer dom få varsin corsage. Resten får dom bestämma själva. Det enda dom inte fick göra var att ta en färg på slipsen som inte matchar corsagen =)
    Nu känns mitt samvete bra igen=)
    Tur man kan ventilera och höra hur andra tänker här inne =)

Svar på tråden Hur gör man med marsalkarnas kläder?