• Lexmaj­a
    Äldre 18 Apr 11:27
    2341 visningar
    12 svar
    12
    2341

    Middagsbekymmer.. tårta eller inte?

    Tänkte kolla om det är fler som gifter sig i juli i år?

    Undrar hur långt ni har kommit i planeringen???
    Vi har problem med middagen... ska ha buffé med förrätt o huvudrätt, sen vet jag inte. Ska man ha efterrätt OCH tårta, efterrätt UTAN tårta eller tårta som efterrätt?? Beslutsångest... Hur har ni tänkt?

  • Svar på tråden Middagsbekymmer.. tårta eller inte?
  • Fru PB
    Äldre 18 Apr 11:31
    #1

    Vi hade tårtan som efterrätt...

    Gifte oss i juli. 08

  • Hemlig­2009
    Äldre 18 Apr 12:23
    #2

    Vi ska ha en lättare efterrätt mest som en avrundning på middagen (fruktsallad emd maskarponekräm). Tårtan skulle jag aldrig skippa, en sådan chans till en fiiiin tårta!

  • Lakrit­sbåten
    Äldre 18 Apr 15:18
    #3

    efterrätt + tårta kör vi på.

  • Hawaii­ii
    Äldre 18 Apr 15:32
    #4

    Vi kör på efterrätt + tårta. På de flesta bröllop jag varit på har tårtan serverats väldigt sent, ibland efter midnatt.. men det blir kanske så om man har efterrätt innan?

    Tårta innan dans? Eller tvärtom?

  • galaxe­n
    Äldre 18 Apr 15:33
    #5

    Vi kommer att ha buffé med efterrätt och senare tårta o kaffe.

  • Twixie­e
    Äldre 18 Apr 16:07
    #6

    Vi kommer att skippa efterrätten och bara ha tårta. Efterrätten vi skulle ha från början var jordgubbar och grädde/glass, och sen så kom vi fram till att vi vill ha jordgubbstårta som bröllopstårta så då blev det ju kaka på kaka.

  • AlvaSt­ar
    Äldre 18 Apr 16:36
    #7

    Eftersom ni ska ha förätt o varmrätt tycker jag att ni kör på efterätt också! Något litet o fräscht Pannacotta i ett snapsglas eller liknande... Tårtan kan man äta lite senare.

    Vi ska ha buffé mitt på dagen, så vi kör tårtan som efterätt dock...

  • Lexmaj­a
    Äldre 18 Apr 19:28
    #8

    Vi börjar middagen kl 17 ca, så det är kanske klokt att ha efterrätt och sen ha tårtan lite senare.. efterrätten behöver kanske inte vara så storartad då, pannacottaförslaget lät intressant..!

  • monkay
    Äldre 18 Apr 20:22
    #9

    Vi ska också ha buffe med förätt och huvudrätt(er) och har tänkt ha efterrätt i form av pannacotta med hallon och sen tårta senare på kvällen.

    Var på Ikea idag och köpte "Galej" ljushållare (i glas) som vi ska ha pannacottan i. 9 kr för 4 st, blev hur bra som helst och lagom mkt oxå

  • MulleN­uh
    Äldre 18 Apr 20:39
    #10

    JAg tycker det beror lite på vilken tid middagen börjar..

    Vår middag börjar vid 19-19.30 och det blir alledes för mycket med både efterrätt och tårta. Så vi kör bara med bröllopstårta som efterrätt..

  • Prince­ss4aDa­y
    Äldre 18 Apr 21:08
    #11

    Eftersom vi gifter oss i juli kan de bli lite "tungt" att ha både och om värmen slår till. Så det blir buffé och olika ostar, kex och frukter som en lite lättare "efterrätt" och sen blir det tårta.

  • Snutti­s2
    Äldre 26 Apr 13:55
    #12

    kan ju alltid ha kaffe/choklad bit efter middagen om det känns som kaka på kaka med både efterrätt och tårta...jag skulle inte ta bort tårtan..utan hellre servera ex ostbricka med marmelader och annat till efterrätt....

Svar på tråden Middagsbekymmer.. tårta eller inte?