• RhjärtaJ

Skippa festprogram??

Vi funderar på att skippa det här med festprogram, ser inte riktigt anledningen till att ha det. På de bröllop vi har varit på tillsammans tycker vi att programmen har gjort att folk är mindre sociala med varandra o sitter o pysslar o läser i sina festhäften, iaf de som är riktigt långa.

Vi tänkte istället ha några menyer på bordet. Och ev skriva en presentation om personerna på namnplaceringslapparna.

Finns det fler som tänker som vi.
    Finns det något viktigt som vi missar om vi inte har festprogram tycker ni???

Finns det fler som tänker som vi??

• Svar på tråden Skippa festprogram??
  • CJ78

ja vi ska inte heller ha festprogram:0)

RhjärtaJ skrev 2009-04-16 20:10:03 följande:
    Vi funderar på att skippa det här med festprogram, ser inte riktigt anledningen till att ha det. På de bröllop vi har varit på tillsammans tycker vi att programmen har gjort att folk är mindre sociala med varandra o sitter o pysslar o läser i sina festhäften, iaf de som är riktigt långa.Vi tänkte istället ha några menyer på bordet. Och ev skriva en presentation om personerna på namnplaceringslapparna.Finns det fler som tänker som vi. Finns det något viktigt som vi missar om vi inte har festprogram tycker ni???Finns det fler som tänker som vi??
  • anja1661

jag tror inte ni missar något viktigt om ni väljer att inte ha festprogram.
    vi ska ha det för vi tyckte det var kul och vi vet att våra gäster (som alla känner alla nästan) kommer uppskatta dem!
    vi har inget pyssel eller sånt i, bara roliga citat och lite kärleksdikter.

• RhjärtaJ

Tänk att det finns fler :)

CJ78 skrev 2009-04-16 20:12:38 följande:
    ja vi ska inte heller ha festprogram:0)
  • guldlockm

Vi ska inte ha festprogram, vi har bröllop i dagarna tre så att gästerna kan ta reda på allt det där genom att prata med varann :)

• freddy73

Samma sak för oss, gästerna hinner umgås under flera dagar och dessutom tycker jag inte att det är särskilt elegant med festprogram. Många av mina vänner var dock både förvånade och besvikna över att vi inte skriver något kul om alla gäster....125 personer varav minst 20 respektive som vi aldrig har träffat.....nej det blir bara ett menykort och en liten ask med choklad med placeringskortet fastknutet.

• agtiwi

Vi ska inte heller ha festprogram. Vill att det ska vara spontant!

• Mlle M

Jag har gatt fran andra hallet, hade först bestämt mig att skippa festprogram men har nu bestämt mig för att fixa ett sadant!!

• Hofsan

Tycker det är jätteroligt MED festprogram där det är lite roligheter eller små roliga uppdrag till varje gäst. Sen hade jag blivit besviken om det inte var lite sånger med. Det drar igång och släpper på det "stela".

• möklintabröllop

Vi hade också skippat festprogrammet först. Men nu ska vi hade det iallafall. Vill skriva lite om vad som händer under dag/kväll, blomsterspråket, citat, gästerna och ha ett bingo i.

• AlaM

Som gäst är det väldigt roligt med festprogram. Det är ju inget som säger att man kommer på nåt att prata om i flera timmar med samma person bara för att man inte har nåt annat att sysselsätta sig med. Kan vara roligt med lite variation.

De festprogram där jag varit har dessutom funnits massa anekdoter och berättelser om brudparet vilket alltid är kul. Det är ju för deras skull man är där, inte för att flörta eller festa :P

Svar på tråden Skippa festprogram??