• darken

Kaplansgården i Uppsala

Hallå där!

Är en Uppsalabrud i sommar och har precis börjat planera bröllopet och festen. Letar med ljus och lykta efter lokal för ca 50 per och har läst lite om Kaplansgården? Är det någon som har erfarenhet av den? Är lite osäker på hur det fungerar med mat och dryck där. Kan man ha bar? Finns det andra motsvarande lokaler?

Finns det fler som tänker gifta sig i sommar? Vore superkul och komma i kontakttusen för att utbyta ideér och tips. :)

/Blivande Uppsalabrud utan lokal

• Svar på tråden Kaplansgården i Uppsala
  • Hawaiiii

Vi funderade på Kaplansgården, och var och hälsade på där. Så fort tanten hörde att vi skulle gifta oss borgerligt ändrade hon attityd totalt.. från fjäsktrevlig till totalt sur och avvisande. Vi tog ändå en runda i lokalen och tittade, och läste genom kontrakten. Ingen starksprit är tillåten och ska jag vara ärlig tyckte jag lokalen var riktigt trist och ganska ful. Kräver nog lite pyssel innan den blir riktigt festfin.

Vi valde att ha både vigsel, middag och fest på Gamla Gränome istället. En bit att åka, men då kan vi passa på att slappna av med ett glas champagne i limon på väg ut :)

Många här på BT tycker iofs att lokalen är perfekt, men det håller jag absolut inte med om.

• darken

ooh, tack snälla för all information!! Jag får nog fundera över det här med Kaplansgården, det är inte så kul utan varken avec eller nån bar :p

Jag har kollat upp Gamla Gränome och där verkar det vara jättefint ju :)
    När kommer du att gifta dig?

• Hawaiiii

1aug är det dags för oss! Ja, jag kan varmt tipsa om det stället, ring dom som har hand om det och åk ut och kolla. Vi var där i januari när allt var grått, blött och trist, och ändå såg det otroligt mysigt ut. Kan bara drömma om hur det ser ut på sommaren. Enda begränsningen är att det får max plats 50 personer i matsalen.

Andra fördelar är ju att man får hela stället för sig själva och gästerna. Övernattning för 25 pers ingår i priset, resten kommer bo inne i Uppsala.

• darken

Det låter ju perfekt! Måste kännas hur skönt som helst att ha klart den delen. Jag kan liksom inte riktigt slappna av eller leta klänning ens innan lokalen är bestämd. Men jag ska absolut ringa de imorgon och höra!

Förresten, jag såg en annan lokal som heter Björkdalagård.se som ser riktigt mysig ut, alldeles i min stil. Men fick nyss mail av de att hela juli och aug är kört.

well well, jag får fortsätta jaga :)

återigen, tack snälla för att du delar med dig av info!

• Hawaiiii

När gifter ni er?

Vi har kollat på Kaplansgården, Vasasalen, Sunnersta Herrgård ocg Gränome. Hade vi fortsätt leta hade vi nog kollat Linneträdgården och Orangeriet, eller varför inte någon av Nationerna? Norrlands är ju superfin, fast på herrgården och nationerna måste man fixa cateringen genom dom.

• darken

vet du vad! Jag ringde Gränome, kunde inte hålla mig till imorgon. Jag har prelbokat sista helgen i juli!!
    En vecka före dig :)
    Hoppas bara min sambo inte tycker att det är alldeles förlångt till lokalen...om inte, så kommer vi att åka dit i nästa vecka och kolla. *spännande*

• Hawaiiii

Nämen, vad kul!! Det tar ca 20-30 minuter från Uppsala, och vi betalar 1500kr för limouppsala på den stora dagen.
    Då får ni ju åka ut och kolla någon dag! Spännande!

• darken

tack för tipset!
    Jo, det blir nog i kyrka. vi har en prelbokning på gamla uppsala den 25e juli. Men vi får se var lokalen hamnar. Det bästa vore om man slapp transport mellan kyrka och lokal.

• Hawaiiii

Jag har för mig att killen på gränome sa att det fanns en kyrka i närheten, men vi lyssnade inte så noga eftersom vi själva inte behövde det... :/

• darken

Om det blir den lokalen så vore det perfekt.
    Har ni tänkt ha dans där med Dj eller liknande? Skulle det få plats?

• Hawaiiii

Vi kommer plocka undan en del av borden efter middagen och ha en del av matsalen som dansgolv. Vi kommer inte ha livemusik eller dj, vi kör spellistor på datorn istället... enkelt och smidigt.

Svar på tråden Kaplansgården i Uppsala