Cd skivor (foto) med tryck på?
Hejsan!
Är det någon som vet någon bra sida för att göra foto cd:n? Med exempelvis bröllopsbilden på cd:n?
Eller några bra program för detta?
Hejsan!
Är det någon som vet någon bra sida för att göra foto cd:n? Med exempelvis bröllopsbilden på cd:n?
Eller några bra program för detta?
Vi köper speciella skivor (vit yta) och skriver sedan ut motivet på skivan med hjälp av skrivaren... Men då måste man förstås ha skrivaren (canon)
Du kan göra egna! I ert färgtema, med monogram etc på:
www.clasohlson.se/Product/Product.aspx
Hur skriver man ut dessa papper? Ska man ha ett speciellt program att ändra bilden i så man inte har hålet i ansiktet osv.?
www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx
Såg att det fanns ngt Kit.
Undrar samma sak som Villesmamma. Hur funkar dessa?
Jag har gjort våra på detta sättet (har också en Canon). Bild finns i mitt galleri.
www.brollopstorget.se/hem/hemlig2009/galleri.php
Från Clas Ohlsons hemsida:
CD/DVD-labeling-kit.
Ett verktyg som gör det enkelt att göra sina egna etiketter till CD/DVD-skivor. Med startpaketet medföljer pressverktyg för att sätta fast etiketten på CD/DVD-skivan, blandade etiketter för CD/DVD-skivor och business cards (visitkortsformat). Passar både etiketter med 22- och 41 mm håldiam. Passar endast bläckstråleskrivare. Flerspråkig programvara och manual.
www.clasohlson.se/Product/Product.aspx
Man får med programvara och manual hur man gör.
Jag har gjort detta förr, och det var enkelt att förstå när man väl köper kittet. Pressverktyget gör att man kan få på etiketten fint utan bubblor och så. Gå in på en Clas Ohlson affär och läs på baksidan av själva paketet så har jag för mig att det framgår mer noggrannt hur man gör. För endast 99 kr får man startkittet och sen kan man köpa till fler etiketter för ytterligare 99:-.
Nu har jag köpt start paket och allt. Men jag fattar INTE hur jag ska installera detta. När jag tar installera så kommer jag tills man ska skriva serie nummer. Vad är det? HJÄLP!
Uj uj är det så svårt att installera den :(
Beställde mitt i dag från Clas Ohlson då vi inte har affären där vi bor.
När man får igång det är det inte svårt..., tycker jag...
Serienummer, eller serialnumber, brukar stå på cd-omslaget till installeringsskivan. Oftast ett ganska långt nummer.
Kan även stå någonstans i papperna som följer med.
Kolla annars om du inte kan få hjälp med att installera av någon som är lite van vid att plaocka hem filer, installera program etc.
Lycka till!