• måsadiket

Hel grillad gris

Hej,

någon som har tips på någon som ställer upp mot betalning och fixar helgrillad gris m tillbehör till ett bröllop? t ex firma, privatperson etc...

Eller tips på var man kan få tag i lättrökt smågris, ställning, ja, vad man nu kan behöva för att fixa mat till ca 50 pers?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-15 08:53
    Ups, jag glömde var... i Blekinge, Karlskrona med omnejd var det närmare bestämt.

• Svar på tråden Hel grillad gris
  • therese182

Allt är en pengafråga!
    Jag vet några som kan fixa hela köret....dom brukar göra hemmagjord potatis sallad, nybakt rosenbröd och grönsallad, ja o så grisen såklart. Dom finns i Dalarna... åker över hela sverige men man får ju stå för deras resekostnad....

en helgrillning tar mellan 5-8timmar.... så det är rätt mucket jobb så ska den ju styckas varm sen oxo...

intresserad?

• måsadiket

Hej Therez182,

det var vänligt, men som du säjer, allt är en pengafråga och Dalarna låter som ett dyrt alternativ. Blekinge, runt Karlskrona, är det som gäller, så tyvärr... men tack för ditt svar.

• Ravna

Kolla små uppfödare av grisar, inte storskaliga grisfarmar. Det finns åtminstone några i trakten där jag bor (Medelpad/Ångermanland) som gärna ställer upp.
    Finns det här uppe finns det säkert i Blekinge och omnejd också ;)

• allehanda

Jag vet att det blir en sträcka men kolla med Degeberga slakteriprodukter AB som ligger söder om Kristianstad. De är duktiga.

• Macecrush

hmm.. vet ingen direkt i blekinge, men i växjö så har ip catering och ryttmästaregården helgrillad gris. Lite långt bort kanske, i ljungby så finns dock mjärydsgrisen. Bosse Westerblad på www.westerblad.se har jättegott grillat, men ligger i höör tyvärr.. Hoppas att du får något annat bra tips annars =)

• emmajohn

Vi ska gifta oss i Karlskrona i sommar och ska ha helstekt gris. Vi får hjälp av en granne som är slaktare så mitt tips till dig är att ta kontakt med ett slakteri! Om inte de kan så vet de säkert någon.:)

• måsadiket

Hej alla,

och tack för svaren, de är alla jättebra.

Men som sagt, måste vi ha någon lokal förmåga som kan fixa hela köret med gris, grilla och stycka.

Tyvärr känner jag inte till några slakterier i Blekinge runt Karlskrona, det är just därför jag skickar ut här för att se om någon vet vart man kan vända sig.

• Ravna

Google är din vän ;)

Här är livsmedelsverket lista på småskaliga slakterier, det finns säkert någon där som är i dina krokar, kolla in dem.
    www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV
    De här är i Bräkne-Hoby och har en egen gårdsbutik, går att kolla om de grillar också.
    www.wiktorolssonschark.se/affar.html
    Sen hittar jag en till i Blekinge som heter
    Bj Slakt Chark och Gårdsbutik
    Ingen hemsida men telefonnummret är 0457 - 808 65
    Du borde hitta något här :)

• måsadiket

Tack så mkt, jag skall genast kontakta dem.

Svar på tråden Hel grillad gris