• MammaMima

    Tips på rolig/annorlunda transport

    Hej!
    Har någon något roligt tips på transport?
    Inte häst och vagn. Vi har tre hästar och det känns som vardag. Vill helst göra något galet.
    Min idé var att åka i skopan på traktorn, medans gästerna kunde åka i en skrinda bakom som skulle vara "pyntad". Men det var tydligen olagligt *surar* Det är inte långt alls, utan kanske 1½-2 km (på en nästan otrafikerad väg). Något annat knäppt?
    Vi bor på landet, men kommer från storstan, och alla våra gästar är från stan, så det skulle va lite kul med något annorlunda för även gästerna.
    Någon? :)

  • Svar på tråden Tips på rolig/annorlunda transport
  • Hawaiiii

    Häst och vagn.
    Hittade en lista på nätet...Varför inte en flakmoppe, killen kör, du sitter på flaket och dricker skumpa?

    Hundspann.
    Helikopter.
    Golfbil.
    Taxi.
    Motorcykel med sidovagn.
    Rickshas.
    Veteranbil.
    Luftballong.
    Häst och släde.
    Snöskoter.
    Trampbåt.
    Lastbil.
    Kanot.
    Eka.

  • Jemima

    Jag och min m2b ska gifta oss i en stad och ha festen i en annan (pga att vi nyss flyttat, samt bokat festlokal för länge sedan men hade problem att hitta vigselförrättare i vår gamla kommun) och har funderat på att ta Øresundståg från vigsel till fest tillsammans med alla gästerna.

    Kanske inte är nåt för just er dock :)

  • lecaroline

    Det knäppaste jag har sett det är 2 personer på varsin cyckel. De hade en planka mellan sig och där satt 2 st och drack!!

  • MammaMima

    Tack för tipsen..
    Det finns inga tåg här på Gotland, så det kan det inte bli.
    Det med cykeln skulle jag lätt kunna göra. Men inte min blivande... haha... han skulle aldrig våga...
    Båtar i alla dess former går inte heller, då vi ska va mitt i ön. Däremot skulle ja kunna tänka mej helikopter! =D
    Vart kan man hyra det? Är de någon som vet vad det kostar? Säkert svindyrt bara för att vi bor på Gotland... =(
    Aja... vi får se vad det blir. Tack för tipsen iaf!

Svar på tråden Tips på rolig/annorlunda transport