• Avalon­75
    Äldre 14 Apr 15:33
    18659 visningar
    16 svar
    16
    18659

    Gildaskolan?

    Är det någon här som gjort någon behandling på Gildaskolan i Göteborg?
    Om ja; är de bra? Hur mycket skiljer det sig mot att gå till "riktig" salong för tex manikyr, pedikyr, massage etc?
    Priset är ju avsevärt lägre...

  • Svar på tråden Gildaskolan?
  • Tootic­ki
    Äldre 14 Apr 15:38
    #1

    Jag har varit på bikinivaxning där en gång. Det var ok men jag hade inte förväntat mig att få ligga i ett rum brevid massa andra personer.

  • Avalon­75
    Äldre 14 Apr 15:47
    #2

    Oj! Nä, det förstår jag...
    Är det så på alla behandlingarna att man ligger i "fler-persons-rum"?

  • Tizia
    Äldre 14 Apr 15:50
    #3

    Jag gjorde fransk manikyr där och blev faktiskt riktigt missnöjd.. Gick direkt hem och tog bort det. Tror att min m2b hade kunnat göra det snyggare faktiskt =)
    Men resultatet beror nog helt å hållet på vem som gör det och hur länge dom har hunnit öva sig...

  • marria­ge09
    Äldre 14 Apr 17:31
    #4

    Jag var på massage där för några år sedan och det var mer ta-på-ryggen än massage. Fick ligga i ett rum med andra personer men med ett skynke hängandes emellan oss, man hörde de andra prata vilket jag kan tycka är litye trist när man vill slappna av. Man får lite vad man betalar för antar jag, jag skulle kanske gå dit igen men isf ha betydligt lägre förväntningar.

  • 18 juli 2009
    Äldre 14 Apr 18:48
    #5

    Jag har själv både gått som elev och jobbat på GildaSkolan i gbg och jag säger som någon här innan gjorde. Det beror jättemkt på vem man går till om man kan jämföra med en "riktig" salong. Man måste ju komma ihåg att eleverna är under utbildning. Syftet med elevbehandling är att man ska kunna öva sig och därefter ta examen och kunna jobba med yrket. Därav priserna!
    Jag själv skulle aldrig gå och göra mina naglar på Gildaskolan, men däremot på Manikyrskolan där man enbart lär sig naglar!

    Lycka till!!

  • tomlin­n
    Äldre 14 Apr 18:57
    #6

    inte testat Gildaskolan, men Elisabethskolan på söder var jag på mycket när jag var student för ett antal år sedan och där var jag nog alltid rätt nöjd. tar lite längre tid än på en 'riktig' salong men det är ju en del av dealen.

    på Elisabethskolan hade man, iallafall då, enskilda behandlingsrum.

  • tomlin­n
    Äldre 14 Apr 19:01
    #7

    sorry, nu läste jag noggrannare och såg att du menade gbg...läser för fort ibland...

  • Götebo­rg78
    Äldre 14 Apr 19:49
    #8

    Jag var där och vaxade halva benen...Men som skrivs här ovan så känns det lite konstigt att sitta i ett rum med andra människor. När jag var där fanns inget skynke mellan oss och brevid låg en kvinna och fick massage, naken med handduk på sig förvisso men det kändes lite skumt haha....Men som sagt - jag visste vad jag gav mig in på och jag blev faktiskt väldigt nöjd med både resultatet och bemötandet, priset är ju den största fördelen. Skulle dock inte gå dit för mer "intima" behandlingar.

  • Ore
    Äldre 14 Apr 21:00
    #10

    Jag har fått manikyr, pedikyr och ansiktsbehandling där. Har funkat jättebra, tycker jag. Manikyr fick jag en vecka innan eleverna tog examen, så de hade övat rätt länge då

    Skulle nog inte vilja vaxa mig eller få massage där dock. Har inte råkat ut för en massa "säljsnack" överhuvudtaget...

  • rottiz­z1
    Äldre 14 Apr 21:05
    #11

    Jag går ofta och får behandlingar där. Jag är alltid nöjd. Det negativa är ju det att man ligger i samma rum som andra, men bara man vet om det så tycker jag det är helt ok. Sen är det svårt att få tider. Supertrevliga!

  • 18 juli 2009
    Äldre 14 Apr 22:02
    #12

    Säljsnack?! Ja, det kanske är så i stockholm, det vågar jag inte svara på i gbg så är det inte så i alla fall var det inte så!

  • 18 juli 2009
    Äldre 14 Apr 22:06
    #13

    Kvaliten är snarare bättre eftersom det är en skola och man blir ganskad hela tiden. Men det beror ju återigen på vem man hamnar hos. Och så är det ju på andra salonger med! Och anledningen till att man ligger allihop i en stor sal på Gilda är att lärarna ska ha bättre uppsikt över eleverna. De kan lätt vinka om de behöver hjälp. Och sen så bedömmer man ju eleverna med så vet eleven om att de blir "övervakade" så skärper man ju sig alltid och det är ju inte meningen!

  • Kajsal­isan
    Äldre 14 Apr 22:06
    #14

    Elisabethskolan finns i göteborg också.. Tror den ligger i någonstans runt kronhusgatan om jag inte är helt vilse.. (vilket händer)

  • 18 juli 2009
    Äldre 14 Apr 22:06
    #15

    Kvaliten är snarare bättre eftersom det är en skola och man blir ganskad hela tiden. Men det beror ju återigen på vem man hamnar hos. Och så är det ju på andra salonger med! Och anledningen till att man ligger allihop i en stor sal på Gilda är att lärarna ska ha bättre uppsikt över eleverna. De kan lätt vinka om de behöver hjälp. Och sen så bedömmer man ju eleverna med så vet eleven om att de blir "övervakade" så skärper man ju sig alltid och det är ju inte meningen!

  • Taha
    Äldre 15 Apr 14:18
    #16

    Jag har anmält mitt eget inlägg ovan och bett BT att ta bort den snarast möjligt då jag blandade ihop namnet på två företag. Jag var helt säker på att det var Gilda eftersom jag även varit hos dem. Ber verkligen om ursäkt. Det var oproffsigt. Gilda har jag inget emot.

  • Äldre 3 Feb 11:24
    #16

    Gildaskolan i Göteborg är hemsk! Speciellt vaxningen. Min vän vaxade bikinilinjen och fick ligga vid ingången till det stora rummet, med skrevet mot ingången, där alla, både män och kvinnor går förbi, och den som utförde vaxningen flyttade hela tiden handduken så att hon blev maximalt exponerad, trots att min vän försökte flytta handduken så att bara det område som skulle vaxas var exponerat. De som gick förbi ( även "personalen") stirrade henne i skrevet. Hon grät efteråt, tyckte det var så hemskt! Vaxningen var också dåligt gjord. Benen känns som efter en dålig rakning, med vass stubb. Hon måste ändå raka efteråt. Pengar i sjön, enbart förnedring och tårar.

Svar på tråden Gildaskolan?