Sy in klänning -pris?
Skall snart till sömmerskan och sy in (och eventuellt upp) min klänning. Är det någon som ungefär kan säga vad det kan kosta att sy in den lite?
Skall snart till sömmerskan och sy in (och eventuellt upp) min klänning. Är det någon som ungefär kan säga vad det kan kosta att sy in den lite?
Jag sydde in en balklänning för ett tag sedan. Att ta in den i livet och sy upp nertill kostade 500 kr sammanlagt. Jag ringde runt till några olika sömmerskor och frågade först. Priset var ungefär det samma. Om det är ett ömtåligt material så kan det bli dyrare.
det var 500 för mig med
min kostade 150 kr/sida, så att sy in livet kostade 300 kr. Sen sydde jag på en ögla för att fästa upp släpet oxxå, så totalt hamnade jag på 400 kr. Tror att runt 500:- är rimligt om man ska fålla upp den också.
tack så mycket! kan vara bra att veta ungefär vad priset kan röra sig om :)
Är det sant? Jag anlitade en butik som var "rekommenderad" av en bröllopsbutik som ligger i Hötorget. Hon tog ca 750 kr per arbetstimme för att sy in och förkorta min brudklänning. Hon sade till mig att det skulle ta 5 timmar för henne att jobba på min klänning. När jag frågar om priset, svarade hon "Alla av mina kunder var nöjda och jag har x-antal år erfarenhet blah blah blah..." Det verkar som jag var den enda som tycker priset var för högt.
mellan 500-1500 har jag fått till svar lite beroende på storleken på ändringarna...som tur är ingår sömmerskan i priset i den butiken där jag senare köpte klänningen :)