• madeleine 28

olika färger på tärnklännigarna

jag frågade tidigare om hur det skulle se ut om tärnorna hade olika klännigar.jag är tacksam för alla svar men jag glömde att skriva att de vill ha helt olika modeller och färger samt stil. Vad tycker ni om det tacksam för svar

• Svar på tråden olika färger på tärnklännigarna
  • Ore

Vad är det som får dig att tveka på om det är en bra idé att tärnorna har helt olika klänningar? Är du orolig att det inte kommer synas att de är tärnor? Det märks nog, eftersom det är de som står med er under vigselceremonin...

Vill du/ni verkligen att de ska se ut som att de "hör till" brudföljet båda två, så är det väl bättre att de har likadana sjalar, likadana buketter eller liknande.

För mig hade det lätt varit viktigare att tärnorna trivdes med vad de har på sig än att de matchar varandra perfekt.

Sedan har du inte sagt något om hur ni löser ekonomin? Betalar de klänningarna själva borde de få ha på sig vad de vill, betalar ni så är det rimligt att ni får ställa litet krav, t.ex. på färgmatchning eller liknande...

• Kajsalisan

jag håller med ore.. Som sagt man kan knyta ihop det ibuketter kanske ett hårspänne och som sagt sjalar. Men ja, det blir ju lite illa om de skär sig helt. Men annars känns det som att två glada tärnor är två bra tärnor? men som ore sa, betalar ni kan ni ju ha lite krav på att det ska funka ihop. Lycka till

• madeleine 28

jag ska ha 5 stycken tärnor som vill ha 5 olika klännigar och färg

• EliNord

Jag kommer ha sex tärnor. De kommer ha likadan klänningsmodell men olika färger. Blir som små karameller!

• jönsson

Om du vill ha det enhetligt ändå, är mitt tips att hitta en detalj exempelvis en blomma eller sidenband i samma färg som den andra har på sin klänning... Då ser man att dem hör ihop ändå!

Sen har dem ju blommor kanske buketter som ser likadana ut?

De kan ju även ha blommor i håret på liknande sätt...

Laborera med färgerna på klänningarna och använd dem på olika sätt så kan du få dem att matcha iallafall och ändå se snyggt ut!

• UBW

Jag kommer ha två tärnor, kanske tre. Och för mig spelar det ingen roll vad de har för klänning, bara att de vill vara med mig på den stora dagen. En av tärnorna har redan en klänning som hon använde på ett bröllop förra sommare och den vet jag skulle passa till de tänkta färgerna. Och den andra tärnan skulle passa i vilken färg som helst av de i färgtemat så det kommer nog lösa sig.
    Tärnorna kommer att stå för sina egna klänningar och vi betalar blommorna.

• PL080802

Det blir säkert fint! Kolla på Sex&City-filmen; de har tre olika färger/stilar och t.o.m olika färger på blommorna. Mina tärnor hade två olika färger (varav ingen var "bröllopsfärgen") och var fantastiskt fina.

• stulle

Jag ska ha två tärnor. Med olika klänningar, men samma material.
    En som är enfärgad rosa, den andra blommönstrad med rosa toner i.
    Ska knyta ihop dom med samma färg på skorna + blommorna.
    Jag har vit klänning men ska ha en vit och rosa bukett.
    Tycker bara det är fint med lite olika kläder.
    Jag har oxå tre grabbar som ska vara med.....alla ska vara klädda i svarta byxor men med olika skjortor. men det svarta och vita ska knyta an till brudgummen.
    Lycka till!!

Svar på tråden olika färger på tärnklännigarna