• fruiau­gusti0­9
    Äldre 8 Apr 09:44
    2478 visningar
    6 svar
    6
    2478

    hjälp

    hej allihopa!

    jag sitter och klurar med mina inbjudningar, vi ska ha barnfritt från 21.00 på våran bröllopsfest.
    Är de någon som kan hjälpa mig att formulera mig?:)

  • Svar på tråden hjälp
  • lecaro­line
    Äldre 8 Apr 09:46
    #1

    Varför inte bara skriva det. Barnfritt efter 21,00...

  • fruiau­gusti0­9
    Äldre 8 Apr 09:48
    #2

    jo men ville som få till det lite roligare??

    har sett här på BT lite roliga formuleringar- men bara för att ja söker så finner ja inte

  • lecaro­line
    Äldre 8 Apr 10:45
    #3

    Vi valde att inte ha några barn alls mer än tärnorna. Så vi skickade med en dikt till dem vi inte var säkra på..

    bl bla bla Om de bröstet måste amma så får de givetvis följa med sin mamma.. Men där är inga klockslag..

    sedan är det väldigt många som fixade barnvakt innan vi hann att få ut inbjudan De visste datumet och att de skulle bli bjudna. De flesta vill ju inte ha barnen med sig om det blir lite alkohol och slippa att ha koll en sådan dag.

    Tärnorna kommer inte heller att vara med på festen, men det avgjorde deras föräldrar..

  • Erika1­0710
    Äldre 7 May 17:22
    #4

    Varför inte skriva att ni tycker om barn, men att festen efter 21 bör vara barn-fri...
    Svårt att formulera sånt!

  • MV85
    Äldre 7 May 17:27
    #5

    Vi har helt barnfritt, så i inbjudan står bara "barnfritt" sedan i infobladet står det

    Barn: Vi umgås gärna med era barn en annan dag, men denna vill vi fira i sällskap av våra vuxna vänner och släktingar.

    Så varför inte skriva något i stil med

    Barn: Barnen är självklart välkomna både till kyrka och middag, men efter 21.00 önskar vi en barnfri fest då det kommer finnas mycket alkohol i omlopp.

  • brud27­juni
    Äldre 7 May 17:36
    #6

    "När klockan 21.00 på bröllopsdagen är slagen, önskar John Blund finna de yngre festdeltagarna i sömntagen" ?

Svar på tråden hjälp