• Bröllop på gång

    Smurf som tema o bordsplacering

    Halloj!
    Jag har för mig jag läste i en tråd någonstans att någon haft smurf som tema på själva bröllopsmiddagen, har för mig att en käck lösning på bordsplaceringen var att jämföra varje gäst med en smurf på ett skojigt sätt... Någon som känner igen detta?
    Jag är själv lite sugen o genomföra nåt i den stilen o skulle gärna vilja ha lite tips...

  • Svar på tråden Smurf som tema o bordsplacering
  • Mia1972

    Tycker ideen låter kul men när jag sen tänker på vilket enormt jobb det skulle vara att få tag på alla dessa olika smurfar och vad dom skulle kosta så blir jag osäker.

  • FhjärtaH

    Vi tänkte det från början, men gav upp eftersom det skulle bli för dyrt...

  • Luucie

    Smurfar finns på vanliga leksaksaffärer och kostar ca 36 kr st.
    Vi funderade ett tag på att ha det som caketopper

    Här kan du både läsa om deras betydelse och köpa dem
    www.svampbyn.se/shop.php

  • Snufflan

    Tycker det låter som en rolig ide, men som sagt smurfer är dyra så kolla om ni kanske kan låna några av barn som ni känner och sen köpa resten. Fast risken finns ju att gästerna norpar hem dom...hihi

  • Bröllop på gång

    Ja, jag tror nog tyvärr att vi får hoppa idén... Blir, som många här skrivit, alltför kostsamt...
    Har varit runt på loppisar idag o hoppats hitta något, men det fanns ingenting!
    Verkar som det verkar vara allmänt känt att smurfar är värdefulla nuförtiden...
    Hittade ett gäng av mina barndoms smurfar men de räcker ju inte alls till...
    Det bästa vore om man hade hittat någon som antingen säljer sin samling (o inte till alltför högt pris) eller om man kunde lånat...
    Vi är ju inte alls ute efter att tjäna pengar på smurfarna utan behöver dem ju egentligen bara för en kväll o de kommer ju tas väl hand om...
    (så länge gästerna håller fingrarna i styr, vilket jag tror de gör... hihi)
    Så om inget oväntat dyker upp blir det nog till att hoppa smurfar o kanske "bara" ha med bilder på dem på placeringskorten, kan ju bli fint det också?

  • ElevenSeven

    vet några som brukar köra "smurfleken" på sina förfester. man fyller shotglas med olika spritsorter och vissa glas häller bara vatten i. sen ser man ett smurfavsnitt och varje gång de säger "smurf" måste man ta en shot. ja det är väl inget man gör på ett bröllop men man kan ju spinna vidare på idén

Svar på tråden Smurf som tema o bordsplacering