• agtiwi

    Hjälp ang. morgongåva

    Tittade i går på "vårt bröllop i era händer" och blev oerhört förvånad på slutet. Där gav de morgongåvan på morgonen innan vigseln! Har alltid trott att den ska ges på morgonen efter vigseln..
    Någon kunnig som kan hjälpa mig att reda ut detta, vill ju gärna inte att det blir fel?!

    Tackar ödmjukast på förhand!

  • Svar på tråden Hjälp ang. morgongåva
  • Luucie

    Menar du CDn? Isåfall var ju allt fel...för mannen ska ju inte ha nån morgongåva egentligen.
    Man kan nog göra lite som man vill. Men visst det är fel.

    Mannen ger den till kvinnan, bara, och på morgonen dagen efter bröllopet.

  • Snufflan

    Som sagt så ska ju inte mannen få någon egentligen men min M2B kommer att få en och då på morgonen på vigseldagen för det kommer vara en grej han kommer ha användning av under dagen. Tror nog att man kan göra lite som man själv vill nu för tiden.

  • Snuttis2

    óm jag har förstått detta korrekt så ger mannen en gåva till sin fru på morgonen dagen efter bröllopet-enligt den gamla traditionen..fast jag har dock tänkt över lämna en gåva till honom också...så det blir lite jämställt :)

  • Luucie

    Jag menar bara att om man ändå bryter mot traditionen och ger sin man en morgongåva så spelar det väl ingen roll när man gör det?

  • Joji

    En annan brud i ett annat avsnitt gav också sin morgongåva samma dag som bröllopet...

    Antar att det är för att vi inte får se dem dagen efter?

    Vi ska ge varandra morgongåva. Jag älskar att ge presenter, så för mig är det givet att också jag ska ge. Fast vi ger dem morgonen efter bröllopet.

Svar på tråden Hjälp ang. morgongåva