• ozita

För hög klack!?

Jag har hittat de perfekta skorna. Eller rättare sagt, de hade varit perfekta om jag var 10 cm kortare.

Jag kommer ha vit, lite kortare 50-tals klänning och en kort lila jacka, och vill nu ha skor i samma lila nyans som jackan. Då måste jag köpa ett par vita sidenskor och färga dem. Jag vet exakt hur jag vill att de ska se ut - rund tå och band runt ankeln. Jag hittade ett par jättefina, men de ha 9 cm klack. Till saken hör att jag är 175 cm lång och alltså kommer bli jättelång med de skorna. Min m2b är 184 cm, så vi kommer i princip blir lika långa då. Hittade ett par andra på samma ställe som var helt ok, men inte lika fina...

Titta på www.rainbowclub.co.uk/collection.htm

De med den höga klacken heter "Royale" och de andra som jag också tycker är ganska fina heter "Metropolitan". Vilka ska jag välja?

(Oj, vilka gigantiska problem man har här i livet... )

• Svar på tråden För hög klack!?
  • Jiel o Deps

Jag tycker absolut du ska ta ditt först val! Det är ju den du verkar vilja ha mest. Gör det så mycket om ni blir lika långa? Han kan ju alltid ha lite "klack" på sina skor eller huka sig lite...

• ozita
    Linda7608 skrev 2009-04-05 12:47:10 följande:
    Kan annars rekomendera pernillasbrudbutik.se där kan du specialbeställa din egen sko i valfri färg och klackhöjd.
    Ja... jag har varit där och tittat tidigare, men det känns svårt att köpa skor på nätet, när man inte kan prova. Har du köpt där? var det bra? Stämde färgerna bra överrens med bilderna på sidan?

Dessa är ju väldigt söta och lika mina "Royale". Dessutom till halva priset av dem... www.pernillasbrudbutik.se/butik/product_info.php{2}91{4}35{3}30{1}14{8}102
  • Ravna

Jag har samma problem. Det skiljer bara 4-5 cm mellan mig och min m2b.
    Jag försöker hitta en bra kitten-heel i gyllengult.
    Pernillas brudbutiks klackhöjder gör mig förvirrad, finns det inte 2.5-3 cm klackar? är 5cm verkligen det lägsta?
    Jag vill verkligen inte bli längre än min m2b, känns bara konstigt att kyssas då.

• DarkBrideInWhite

Jag har varit i kontakt med Pernilla och de kan ordna lägre klackhöjder på vissa skor. Maila henne direkt och fråga, hon svarar väldigt snabbt.

• MulleNuh

Jag har köpt av pernilla och är suuuupernöjd!
    Jag är 177 cm lång men jag valde en klack på 6,5 cm. 183,5 cm blir jag!
    Men det gör inget..

Dom stämmer mycket bra överens med bilderna och jag rekomenderar dom varmt.

• snaily

Jag hade ganska hög klack, ca 8-9 cm, och jag och min man blev då exakt lika långa. Kan tycka att det ser rätt fint ut när jag tittar på bilderna.

• TEB08

Ravna - tank pa att aven din mans skor har lite klack (sa tillvida han inte kommer att gifta sig i strumplasten ). De flesta vanliga herrskor har ung 2cms klack, sa skulle tro att du kommer undan med 5cm.

• Ravna

Tack så mycket!
    Hmm då kan man ju komma undan med 5cm trots allt.
    Nu ska jag bara hitta en modell utan rosetter :D

• alltiett

Jag kommer ha 10 cm klack kollade oxå runt på lägre för att jag tänkte på att jag inte skulle bli längre.

Men det är grymt snyggt med höga klackar och killen kommer oxå ha lite klack på sin sko.
    Korten blir fina om man är lika långa tycker inte det gör något tror bara det är vi själva som tänker på d.

Kram Eva

• FrökenSöt

Jag tycker också att du ska ha ditt första val, de med lite högre klack. Jag har samma problem, men min M2B är "bara" 4 cm längre än mig och jag kommer att ha ett par skor som är 6 cm ;)
    Tycker inte att det är en så stor sak om man är lika långa eller om bruden tom är lite, lite längre.

• Oneesan

Liknar mitt bekymmer fast omvänt. Jag hittar inte tillräckligt höga klackar. Har ett par lila 50-talsaktiga skor hemma som "bara" har 8 cm klack. jag vill ha åtminstonde 10 cm för benens skull. Har beställt en hög nu som ska provas. jag är 178 cm lång och killen är ungefär 187. Vi kommer synas iaf

Svar på tråden För hög klack!?