• JustMeAndMyLove

Fult att byta ut förlovningsring?

Nu har vi snart varit förlovade i 7 månader. Och jag känner att jag är inte hundra nöjd med ringen :/ Den är jättefin och allt det men jag trivs inte i den... vet inte hur ja ska förklara.
    Hur "fel" är att köpa nya och kanske sälja eller smälta de man har nu? Kommer folk tycka man är dum i huvet om man gör det?

Klart man inte ska lyssna men det känns lite "förbjudet" att byta till nya ringar...

• Svar på tråden Fult att byta ut förlovningsring?
  • annanilsson78

Jag har också oxå varit emot att byta ut förlovningsringarna, men vi ska byta ändå.
    Vi har tänkt rama in de "gamla" eller smälta ner och göra något annat minnesvärt.
    Jag tycker inte att det är fel att byta om man inte är nöjd med ringarna, man ska ändå ha dem livet ut!

• MV85
    annanilsson78 skrev 2009-04-04 23:36:39 följande:
    Jag tycker inte att det är fel att byta om man inte är nöjd med ringarna, man ska ändå ha dem livet ut!
    Fast det är ju just det man inte har om man byter ut dem....
    Jag skulle aldrig byta ut min förlovningsring, även att det inte är en jag skulle valt själv om jag fått välja... För mig finns det för mycket känslor till just DEN ringen o skulle därför aldrig byta ut den, eller smälta om den...
  • JustMeAndMyLove

Ja det är nått sånt vi funderar på att göra, kankse att man smälter ner dem och använder i de nya ringarna?

Hm, ska tänka på det innan jag tar upp det med M... Vet liksom inte om hon delar min åsikt :/

annanilsson78 skrev 2009-04-04 23:36:39 följande:
    Jag har också oxå varit emot att byta ut förlovningsringarna, men vi ska byta ändå. Vi har tänkt rama in de "gamla" eller smälta ner och göra något annat minnesvärt.Jag tycker inte att det är fel att byta om man inte är nöjd med ringarna, man ska ändå ha dem livet ut!
  • konstigabaralillajag

Vi funderade på att smälta ner våra ringar men eftersom det finns så mycket värde för oss i ringen och guldet i de nya inte skulle vara vårt gamla så struntade vi i det...
    Pratade med "din guldsmed" och där sa de detta.

Men visst går det att få sitt gamla guld om man säger till om det?

• Lissdaniels

Tror ingen kommer att säga att du är dum i huvudet om du vill byta förlovningsring. Det har min mamma gjort och det är ingen som tänker på det. Den gamla ringen ligger i smyckesskrinet och den "nya" som hon fick när hon blev VD av pappa sitter nu som förlovningsring.

När vi provade vigselringar så frågade expediten om jag tänkte ha kvar min förlovningsring eller om jag skulle byta ut den så så ovanligt kan det inte vara att folk byter ringar.

6 juni - när 2 blir 1
  • ElMac

Jag valde en ny ring några månader senare. Främst för att förlovningsringen var alldeles för stor (den rullade iväg så snart jag gick på tex coop och handlade) men också för att vigselringen skulle passa till. Om folk tycker du är dum i huvudet är det deras problem ;) Du ska ju trivas i det du ska ha på dig dagligen!

Sen, är det ju givetvis tråkigt att inte ha den ringen på sig som jag fick på förlovningsdagen. Men den finns ju kvar och det är huvudsaken!

• emi82

Snälla ni! Förovningen och ert löfte till varandra sitter väl inte bara i ringarna.. De är ju endast en symbol. Klart att ni ska byta ut era ringar om ni inte är helt nöjda!!! Många väljer ju att smida om sina ringar när de blir äldre och de inte passar. Det gör ni helt rätt i

• Hemlig2009

Vi gjorde nya efter en månad. De första blev inte alls som vi hade tänkt oss så vi gick till en annan guldsmed och det blev superbra. Självklart ska man vara nöjd!

• Aleta

Jag har bytt, det gick inte att hitta en vigselring som jag gillade som passade till.

Den gamla ringen lämnade jag som inbytesguld emellan, är inte sentimental nog att spara den helt enkelt.

• Betty Boop augusti2009

Jag ska byta. Har haft min i tre år (en smal slät) och nu ska jag göra en ny med en stor diamant i. Trevligt trevligt.

Inget fel alls att byta. Bättre det än att gå och störa sig på ringen hela livet.

• JustMeAndMyLove

Oj vad många svar!
    Funderar på att rama in eller liknande med de vi har nu och sen köpa förlovningsringar som kommer passa vigselringen!

M hade täkt samma sak tydligen men inte tagit upp det för hon var rädd att jag var ner-kärad i de här ringarna, haha

• På rosa moln

Om min blivande make kommer att vilja byta ut sin ring efter att vi har bytt dem (har några månader kvar till vår förlovningsdag än så länge...:)) så kommer jag förmodligen att bli jättebesviken (lika väl som jag tror att jag inte kommer att kunna byta ut min) då jag hoppas att de ringarna kommer att kännas väldigt mycket vi och ha ett starkt symboliskt värde. Fast om ni eller någon annan väljer att göra det så varsågod, lovar att inte tycka att ni är dumma i huvudet för det ;), när allt kommer till kritan så är det ju trots allt kärleken och inte ringarna som är det viktiga.

Svar på tråden Fult att byta ut förlovningsring?