• 28 Aug
    Äldre 1 Apr 18:14
    2808 visningar
    13 svar
    13
    2808

    Bestäm mitt datum snälla

    Nu är det bestämt att vi tar december i år. Frågan är då 5/12 eller 19/12.

    Den 19e känns mer säkert för snö och vinterkänsla men 5e är inte för nära jul och kanske lättare för folk att komma som inte bor i sverige med tanke på kostnader?

    Vilket skulle ni valt. Behöver snabba svar för måste boka lokalen idag

  • Svar på tråden Bestäm mitt datum snälla
  • nni
    Äldre 1 Apr 18:18
    #1

    Den 19:e. Det e ju extra mysigt nära jul och det e ju inte på själva juldagarna så...

  • MilaPi­la
    Äldre 1 Apr 18:19
    #2

    Om jag hade haft valet så hade jag tagit den 5/12, av den anledningen att dagarna strax innan jul brukar vara väldigt stressiga. Är det dessutom viktigt att gäster från utlandet kommer så kan det nog vara klokt att ta bröllopet tidigare i december.

  • Snuffl­an
    Äldre 1 Apr 18:19
    #3

    Kör på den 19:e, tror inte det är några problem med att det är nära julafton. Min farmor och farfar gifte sig på nyårsafton och det gick så bra så.

  • lottis­77
    Äldre 1 Apr 18:20
    #4

    Mysigt att ha en egen dag inte alldeles vid jul, jag röstar för den 5/12!

  • nni
    Äldre 1 Apr 18:25
    #5

    Eller 12:e, halvvägs till julafton den månaden och dagen innan Lucia... Nä men kör på magkänslan, när vill NI gifta ER helst?

  • ElinPi­erre
    Äldre 1 Apr 18:29
    #6

    Jag röstar på den 5! Skulle inte vilja "vara tvungen" att åka på bröllop så nära jul. Är ändå totalt slut efter annandagen pga av allt flängnde hit och dit...

  • Äldre 1 Apr 18:32
    #7

    För egen del hade jag aldrig kunnat komma iväg på bröllop den 19/12
    Jag tror det gäller de flesta som jobbar inom handeln, men i blomsterbranschen står vi dygnet runt då och dessutom ska man fixa sin jul...men det där beror ju på hur folk i ens krets arbetar och lever. Men i min värld är det mer hysteriskt ju närmre julen det kommer.

  • paulan­er
    Äldre 1 Apr 18:33
    #8

    Jag hade valt 5:e december, helt klart. Folk brukar vara så himla stressade där precis innan jul!

  • kärlek­en är evig
    Äldre 1 Apr 20:06
    #9

    varför har du valt 5 och 19?, jag röstar i så fall på 5e.19 blir för stressigt innan jul,jag vet inte var du bor men här på västkusten har vi inte haft snö juletid de senaste åren.

  • anja16­61
    Äldre 1 Apr 20:08
    #10

    jag hade valt den 5e av de två datumen. 19e e för nära jul!
    men varför inte i januari när julstressen är över? då e det ju ännu större chans till snö!

  • 28 Aug
    Äldre 1 Apr 20:26
    #11

    Är de två datumen vår lokal är ledig än på

    Bor i sthlm och vi brukar inte heller få snö förrän efter jul oftast sista åren. Kan komma lite i nov-dec skiftet

  • TinaE
    Äldre 1 Apr 20:29
    #12

    5:e, så det blir lite mer eget att fira sen, så det inte krockar med julstressen i ert firande av årsdagar sen

  • Loveca­ts
    Äldre 24 May 13:57
    #13

    5/12
    Då blir det ni som "startar julen"

Svar på tråden Bestäm mitt datum snälla