• altervattnet

från svart hår till mörkbrunt ?

Mitt hår är färgat svart men skulle nu vilja ha "mjukare" ton på det och funderar på mörkbrunt ( vill vara mörkhårig!)
    Nu undrar jag om jag kan få håret mörkbrunt, tänkte göra det själv med färg man köper på typ ica maxi :)

Tror ni det funkar ? eller måste jag gå till en frisör?

Mitt hår tar upp det mörka jättemycket så kanske en ljusbrun iom att mitt hår nu är så mörkt ?

• Svar på tråden från svart hår till mörkbrunt ?
  • Bauti

Jag rekommenderar att du tar dig till en frisör.
    Man kan inte färga håret ljusare. Utan måste bleka.
    Inget att testa på själv då du kan få ett hälvete med fel färg och ett förstört hår.
    Offtast så är det så att snålheten bedrar visheten.

• Rockstar

Jag har precis gått från svart hår till brunt. Och man måste börja i etapper. Först färgade vi botten brun. (för jag behövde färga utväxten)Sen gjorde vi tunna tunna slingor i hela håret. (blekte med svag väte) Efter det la vi en toning över så jag inte skulle bli gul, orange, svart randig i håret.

Nästa gång jag ska dit ska vi göra flera slingor och lägga mer toning över. Mitt hår ser mjukare ut nu. Och brunare.

men jag rekommenderar att göra det hos en frisör. Svårt att göra hemma. Risken är så stor att det blir fel.

Lycka till!

• Nezza

Jag gjorde mitt hår hemma när jag gick ifrån svart till ljusare för ett tag sedan. Det blir dock lätt åt det rödare hållet. Mitt blev mörkbrun/rött. Jättefin färg, tycker jag :)

Du kan ju gå in o prata med en frisör och bestämma dig sen.

• altervattnet
    Nezza skrev 2009-04-01 12:46:23 följande:
    Jag gjorde mitt hår hemma när jag gick ifrån svart till ljusare för ett tag sedan. Det blir dock lätt åt det rödare hållet. Mitt blev mörkbrun/rött. Jättefin färg, tycker jag :)Du kan ju gå in o prata med en frisör och bestämma dig sen.
    Jo jag vill absolut inte bli ljusbrun!!! utan bara få lite mer, "varm" känsla över det om man så säger.
  • altervattnet

kan väl inte hända såå mycket om jag slänger i en färg med brunt ? dvs blir det fel så blir det väl ändå mörkt ?

• HeTo

Ja, men det kommer inte att bli brunt, eftersom man inte kan färga ett mörkt hår ljusare.
    Man måste bleka det innan för att det inte ska vara svart,
    och sen färga det den färg man vill ha.

• Nezza
    altervattnet skrev 2009-04-01 14:05:43 följande:
    kan väl inte hända såå mycket om jag slänger i en färg med brunt ? dvs blir det fel så blir det väl ändå mörkt ?
    Nej, fel kan det inte bli. men det kan bli så att du slänger pengarna i sjön.

Jag vågade bleka mitt själv och färga ljusare hemma. Grejen om man har svart hår är ju att man ALLTID kan färga det mörkare om det blir dåligt :)
Svar på tråden från svart hår till mörkbrunt ?