• brudelmel

Vad har man ÖVER brudklänningen?

Har precis varit och köpt min brudklänning; KIK Stockholms knäkorta Ginger Dress!! Den är ju lite 50-talsinspirerad med vit thaisiden och prickig spets över och så förstås en massa tyll under. Den långa varianten av klänningen syns på KIKs hemsidas förstasida: www.kikstockholm.com/

Hur som helst, eftersom jag ska gifta mig på midsommarafton och därmed räknar med 12 plusgrader och duggregn så kan det ju vara bra att ha något över klänningen. Typ en bolero eller något som liksom inte täcker hela klänningen. Någon som har något tips?? GRYMT tacksam för svar!!

• Svar på tråden Vad har man ÖVER brudklänningen?
  • fru AM

En vit pälsstola/cape (går att hyra i bröllopsbutiker och hos viss körsnärer)

• Hemlig2009

Åh, vad fin du kommer att bli! Jag har köpt den långa men suktade efter den korta.

Min sambo ville så gärna att jag ska ha lång klänning så då fick det ju bli det. Jag tänkte jag skulle låna min systers bolero som hon sydde upp i thaisiden när hon gifte sig. Kommer även ha ett skärp av thaisiden till klänningen så det passar bra.

• Nalle Puh 40

En enkel sjal i samma tyg som klänningen

• brudelmel

Tack snälla för svaren!!! Någon som har något inköpsställe att rekommendera. Gärna nätbutik!

Hemlig2009: jag tyckte att den långa varianten var jättefin (det var den jag först fastnade för) MEN på mig såg den inte klok ut eftersom jag är kort. Lycka till!!

• PrinsessanS

Om jag var du skulle jag sy upp en liten jacka/kavaj i samma/liknande tyg som klänningen, har sett flera brudar som burit det över sina (både långa o korta) klänningar. Så snyggt!

Svar på tråden Vad har man ÖVER brudklänningen?