• Sagans­Mamma
    Äldre 29 Mar 21:36
    2353 visningar
    12 svar
    12
    2353

    Vad tror ni om detta färgtema??

    Orange, cerise rosa och svart???

    Sen kommer det ju självklart vara en del vitt också..

    Jag tänker vita dukar, stolsöverdrag osv.
    Har tänkte göra vigsel- och festprogram, placeringkort och "matlappar" i svart och någon av dom andra färgerna.. Ha ett svart papper som bakgrund och sedan limma på det färgade, så att det liksom blir en svart ram (någon som förstår) ??? Till dukningen har jag tänkt carie rosa löpare och vita dekorationer och kanske oranga blommor. Tänker även brudbukett i orange...

    Bara sådär i snabba drag.... Än så länge tänker vi bara :) Ge mig gärna tips :) Och säg vad ni tycker :)

  • Svar på tråden Vad tror ni om detta färgtema??
  • Hemlig­2009
    Äldre 29 Mar 21:43
    #1

    Fint!

    Vi har svart, vitt och silver som bas. Sedan på själva bröllopsdagen kommer näbbklänningen vara cerise, buketten i orange och cerise, tårtan svart, vit och cerise samt att texterna i festprogrammet ibland är cerise (mestadels överskrifterna).

    Kolla in våra festprogram i mitt galleri, svarta med en vit "papperslapp" lite som du har tänkt.

    Dukningen blir med vita dukar och vita servetter, svarta höga ljusstakar och höga vaser med blommor i (kom på nu att jag vet inte om jag bestämde med floristen att de ska gå i enbart cerise eller om de kommer matcha buketten). Nåja, det blir bra vilket som. Svarta festprogram, svarta placeringskort, vita små askar med svart rosett till herrarna och silvrig rosett till damerna. Silvriga pussklockor med prickiga band, dock vet jag inte om jag vill ha banden i svart eller cerise. Mitt enda bekymmer.

  • Sagans­Mamma
    Äldre 29 Mar 21:48
    #2

    Dina bilder har jag tittat på många gånger.. Älskar färgerna tror ert bröllop kommer bli kanonfint. Ser att det inte är så långt bort! :) Spännande!

  • wiicky
    Äldre 29 Mar 21:50
    #3

    Jag tycker att det verkar väldigt snyggt! Kommer nog bli härligt mustigt och vackert.

  • Hemlig­2009
    Äldre 29 Mar 21:50
    #4

    Aha, vad kul! Och tack!

    Ja, det känns lite konstigt att det nu närmar sig. Vi har iofs inte planerat så länge så tiden har gått superfort! Har kvar själva pysslet med alla program och placeringskort, det tar emot. Massproduktion är jobbigt.

  • Sagans­Mamma
    Äldre 29 Mar 22:14
    #5
    wiicky skrev 2009-03-29 21:50:29 följande:
    Jag tycker att det verkar väldigt snyggt! Kommer nog bli härligt mustigt och vackert.
    Åh vad roligt att du tycker det ... Det lutar åt dom här färgerna då jag inte riktigt kan släppa dom... Har dock hört från många håll att det kommer skära sig..
  • Besser­vvisse­r
    Äldre 29 Mar 22:16
    #6

    Ahhh så fint med roliga färger.

    Jag tror jag kräks om jag läser om en brud till som har vit och grönt som tema! (eller vit och vinrött). Blech.

  • Sagans­Mamma
    Äldre 29 Mar 22:20
    #7

    Jag känner ungefär samma lika här.. Vill inte ha som alla andra, vill ha något roligare och eget.. Något som säger lite mer om oss.. :) Båda älskar färg och speciellt färgstarkt, ni ska se dotters rum och vårt vardagsrum

  • Devili­sh angel
    Äldre 30 Mar 05:31
    #8

    Vi har tänkt oss vinrödlila, mörklila, stark cerise o svart som våra färger Tycker oxå att det är lite roligare med lite andra färger än de vanliga ljusa färgerna de flesta brukar ha...

  • Sååå lurade
    Äldre 30 Mar 09:28
    #9

    Låter supersnyggt... Jag tror det blir kanon. Vi har svart vitt och silver som tema och det är för att jag ÄLSKAR vita blommor och inte kan tänka mig någon annan färg på buketten, det blir inte jag även om jag tycker det låter supersnyggt.

  • Sagans­Mamma
    Äldre 30 Mar 09:31
    #10

    Vad tror ni - ha vitt, svart och cerise och bara några klickar orange? Eller ska man ha vitt, svart och orange med lite cerise? :)

  • Linade­sign
    Äldre 2 Apr 21:13
    #11
    SagansMamma skrev 2009-03-30 09:31:37 följande:
    Vad tror ni - ha vitt, svart och cerise och bara några klickar orange? Eller ska man ha vitt, svart och orange med lite cerise? :)
    Jag tycker nog vitt, cerise, orange och bara lite svart. Cerise och orange är jättesnyggt ihop! Tycker absolut inte det skär sig! Jag tror även det skulle vara väldigt snyggt att blanda de två färgerna i brudbuketten.
  • Hemlig­2009
    Äldre 2 Apr 21:26
    #12

    Jag har en bukett i mitt galleri i de färgerna så absolut!


    Linadesign skrev 2009-04-02 21:13:55 följande:
    Jag tycker nog vitt, cerise, orange och bara lite svart. Cerise och orange är jättesnyggt ihop! Tycker absolut inte det skär sig! Jag tror även det skulle vara väldigt snyggt att blanda de två färgerna i brudbuketten.
Svar på tråden Vad tror ni om detta färgtema??