• Sagans­Mamma
    Äldre 28 Mar 22:48
    1608 visningar
    7 svar
    7
    1608

    Färgtema rosa och orange - någon mer?? :)

    Skulle vara roligt att ha någon som tänker samma färgtema att bolla tankar och idéer med.. :) Få det rätta av allt för att det inte ska bli för mkt liksom :)

  • Svar på tråden Färgtema rosa och orange - någon mer?? :)
  • Linade­sign
    Äldre 31 Mar 12:45
    #1

    Wow, vad läckert! Kommer nog bli jättefint.
    Själv ska jag ha turkos och silver.

  • Lillar­åsa
    Äldre 31 Mar 15:49
    #2

    Jag planerar att ha rött, orange och rosa med grönt som basfärg. I mitt huvud ser det bra ut men jag har inte kommit längre än till tanken än. Det blir lite lekfullt på något sätt.
    Rött, orange och grönt symboliserar hösten och naturen... rosa symboliserar mig.

  • Lillen­a
    Äldre 23 Apr 23:47
    #3

    Jag tänkte också köra på orange och rosa! Tor att det kan se fräscht och lekfullt ut. Svårt att hitta några bra bilder på buketter bara... finns väldigt lite känns det som. Finns en jättefin oranr/gul ros som heter cirkus. Sen är frågan om man ska ha skarpt rosa (som rosen aqua) eller mer en mild gammelrosa? Vad ska du ha?

  • joanna­75
    Äldre 23 Apr 23:51
    #4

    Låter jättecoolt och jag läste i senaste tidningen att det var det allra hetaste färgtemat nu!

    Kolla med någon duktig florist. Kanske Ranunkel. Jättegullig blomma. Gärna i en tät tät bukett.

    Jag kör jätterött. Fick en konstig vision när jag hade klänningen på mig. Skumt, då jag alltid drömt om vita blommor! Tror på något färgstarkt! Det lyser upp allt

  • Limbol­ight
    Äldre 22 May 09:47
    #5

    Vi har oxå färgtema cerise och orange. Delar gärna med mig av tips om nån vill ha! Tycker det är jätteläckra färger! Kolla gärna in min bukett i mitt galleri!

  • nu gifter vi oss
    Äldre 22 May 10:02
    #6

    Vi har inte spikat men jag har alltid haft en bild av mysiga färger, mysigt inrett med mycket tyger i festlokalen. Funderar nu på att ha alla röda nyanser med i dekorationen. Alltså rosa-röd-orange-lila och alla varianter däremellan. Kompletterar med svart, vitt och grått.

  • käller­udd
    Äldre 3 Jun 15:03
    #7

    Vi har planer på röd och cerise även om jag gärna skulle vilja ha orange, nämnde det för sambon och han slog bakut med en gång =) han är helt insnöad på Röda rosor så får nog bli rött...men som sagt jag vägrar enbart den färgen därför cerise...Men så svårt att hitta bilder...Hakar gärna på här lite om det ok trots att jag inte har helt rätt färger...

Svar på tråden Färgtema rosa och orange - någon mer?? :)