• SimonCaro

Utfyllnadsblomma/grönt?

Ska ha lantig romantisk känsla på mina blommor o min dukning... i rosa o vit, men behöver fylla ut med något i dukningen. Ska ha 30 vaser med buketter och 40 minikrukor med kanske nejlikor o rosor MEN det blir så otroligt dyrt att göra så många stora buketter, Vad kan man fyll aut med? Finns det någon vit blomma som är billigare än rosor o nejlikor.. eller någor grönt som kan åstadkomma det?

Bilder på buketter jag tänkt mig finns på min blogg under kategorin "Bröllop - Blommor"

turbojennys.blogg.se

• Svar på tråden Utfyllnadsblomma/grönt?
  • bongen80

Fråga Passionsblomman här på BT, hon är vad jag förstått florist (eller bara jäkligt duktig på blommor) Hon har säkert nån ide.

• 20090725

ja, fråga henne, hon e super duktig på allt vad blommor heter, (själv kan jag ingentig) kan inte änns hålla en grön kruk växt vid liv!

• 20090725

ja, fråga henne, hon e super duktig på allt vad blommor heter, (själv kan jag ingentig) kan inte änns hålla en grön kruk växt vid liv!

• passionsblomman

Viktigare än att varje blomma i sig är billig är nog att den har lite volym. Då är grenade blommor som olika krysanthemum eller Santini (båda finns i mängder av färger) mycket bra och de är dessutom prisvärda.
    Flox, Borstnejlikor och Akleja är ju somriga och romantiska och inte så dyra. Iris och olika typer av Statice är andra tips.

Det finns väldigt mycket olika grönt som du kan använda som bas och då är det vettigt att du om du ska göra dina dekorationer själv, betonar att du vill beställa hela buntar blommor och grönt, dvs floristen jobbar inte med dem utan du köper dem som de kommer och tar själv av blad, taggar osv. Då bör du kunna få ett lite lägre pris än om du ska köpa styckevis.

Svar på tråden Utfyllnadsblomma/grönt?