• Malinvh

Längd på klänning vs person

Om det står att en klänning är 140 cm från armhåla och ner hur lång kan man vara som längst för att den ej ska bli för kort? Är det någon som har koll på det?

• Svar på tråden Längd på klänning vs person
  • agtiwi

Mät dig från armhålan och ner till golvet och kolla hur många cm det blir, är enda sättet jag kan komma på. Om du ska ha skor med klack så får du ju ta längden som blir från armhålan till golvet plus klackhöjden.
    Eller har jag missförstått något?? För vad har resten av din längd med saken att göra? Det spelar ju ingen roll hur lång du är från armhålan och uppåt.

• Malinvh

Nej det jag menar är att om man är kort så kan man ju sy upp klänningen, men det är ju svårare att lägga ner den om mna är lång.
    Men det är kanske jag som tänker konstigt..

• agtiwi

Om det inte finns något tilltaget nedtill på klänningen så blir det ju svårt att lägga ner den. Beroende på hur klänningen ser ut så kanske det i så fall går att förlänga med tex en tyllkant. Men den blir ju då synlig, så det beror ju på hur du vill ha det. Enklast är ju som sagt att mäta riktigt noga, då borde det inte bli fel.

• Malinvh

Ja vi får se hur den blir, så som vi har mätt har jag 136 cm till armhålan så då borde det gå för jag ska inte ha ngn klack på mina skor heller.

Svar på tråden Längd på klänning vs person