• Mijah

Kyrka i Stockholm med närliggande festlokal?

Hej på er allihop!

Är det någon som har tips på en fin kyrka med närliggande festlokal i Stockholmsområdet?

Vi planerar att gifta oss i slutet av maj nästa år och vill försöka hålla en budget på cirka 25-30 000 kr, därför tänkte vi undvika bökiga och dyra transporter mellan kyrkan och festen.

Men var börjar man leta? Vi har än så länge bara uteslutit den närmaste kyrkan där vi bor. Den är (förlåt Gud) lite för modern och ...billig och ser liksom inte ut som en riktig kyrka om ni förstår vad jag menar.

Svenska kyrkan har förstås en lista över alla sina kyrkor, men det skulle ju ta ett helt år att åka runt i Stockholm och titta på dem.

Det känns ju lite som att har man väl bokat kyrka och festlokal är man ju över den största tröskeln i planeringen. (Snälla, säg att jag har rätt. haha)

Mycket tacksam för tips!
    /Mia

• Svar på tråden Kyrka i Stockholm med närliggande festlokal?
  • 28 Aug

Vi gifter oss i järfälla kyrka och har festen på skälby gård som det ser ut som Tar väl 10 min med bil i mellan.

• Imma

Järfälla kyrka är jättevacker (jag är döpt där ). Man kan hyra festlokal vid Lasse Maja också (tror den heter Tingshuset) dit man får ta egen mat. Från kyrkan till Tingshuset kan man promenera och från pendeltåget till kyrkan också.

• 28 Aug

Jo den kyrkan rä fin, lagom stor och mysig !

• Bambi76

Vi viger oss också i Järfälla Kyrka och har vår fest på LasseMaja värdshus.
    Har ett namn på en tjej som jobbar som bröllopskordinator där om du vill ha hennes namn och tel så hojta till.

• Bambi76

Glömde säga att första träffen med henne är gratis och för oss så räckte det med en gång då vi fick jätte bra information om allt redan första gången.

• LB5

Vi ska gifta oss i Katarina kyrka på södermalm och ha festen på mäster mikales festvåning 100 meter därifrån. Jag tror att det kanske är lite dyrare än er budget, ca 40000 för buffé för 70+ gäster.

• vimsalabim

Vi kommer att ha vår fest på Eriksberg Festvåning som ligger 5 minuter från Stureplan och 2 minuter från Engelbrektskyrkan? De är jättetrevliga och bra att ha och göra med och du kan ju alltid kontakta dem för prisförslag?

• Mijah

Tack snälla för alla era tips!
    Det blir till att hålla rådslag med den blivande maken.

Bambi76, du får hemskt gärna skriva numret till koordinatorn så att vi kan få några goda råd.

Ha det fint allihop!

/Mia

• Bambi76

Mailade dig just med nr :D

Mijah skrev 2009-03-24 14:31:47 följande:
    Tack snälla för alla era tips! Det blir till att hålla rådslag med den blivande maken. Bambi76, du får hemskt gärna skriva numret till koordinatorn så att vi kan få några goda råd.Ha det fint allihop!/Mia
  • Fru Indosaurie
    Imma skrev 2009-03-24 12:25:42 följande:
    Järfälla kyrka är jättevacker (jag är döpt där ). Man kan hyra festlokal vid Lasse Maja också (tror den heter Tingshuset) dit man får ta egen mat. Från kyrkan till Tingshuset kan man promenera och från pendeltåget till kyrkan också.
    kan man? eller har kunnat, vet du?
  • Bambi76

Vi ska ha vår fest på LasseMaja men jag vet inte om man kan ta dit egen mat... Vi kommer att ta mat från dom

• Fru Indosaurie
    Bambi76 skrev 2009-03-24 14:49:51 följande:
    Vi ska ha vår fest på LasseMaja men jag vet inte om man kan ta dit egen mat... Vi kommer att ta mat från dom
    vad kommer det att kosta pp? är det meny eller buffé?
  • Bambi76

Vi kommer att ha 3 rätters middag, tårta samt vickning på kvällen och vi räknade ut att det skulle gå på ca 1300:-/pp.
    Vi var på provsmakning där när dom hade sin bröllopsmässa och maten är god som 17 :d

• Mijah

Aha, nu hittade jag koordinatorns kontaktuppgifter. Tack iaf för tipset!

/Mia

• Bambi76

fick du inte mailet??
    Nåja.. bra att du hittade det iallafall :D
    Hojta till om jag kan hjälpa till med nåt mer :)
    // Fia

Mijah skrev 2009-03-24 15:07:46 följande:
    Aha, nu hittade jag koordinatorns kontaktuppgifter. Tack iaf för tipset!/Mia
  • 090619

Man kan inte hyra lokal utan hela arrangemanget måste gå via dem.

Fru Indosaurie skrev 2009-03-24 14:48:08 följande:

kan man? eller har kunnat, vet du?
  • Fru Indosaurie
    090619 skrev 2009-03-24 15:25:09 följande:
    Man kan inte hyra lokal utan hela arrangemanget måste gå via dem. Fru Indosaurie skrev 2009-03-24 14:48:08 följande:
    jag tänkte väl det.
Svar på tråden Kyrka i Stockholm med närliggande festlokal?