• RhjärtaJ

tärna men ingen best man?

Känner mej vilse i det här med brudfölje, likaså gör min blivande. Jag vill nog ha en tärna, men "kan" jag ha det om min m2b väljer att inte ha någon? Vad är best mannens uppgifter??

• Svar på tråden tärna men ingen best man?
  • Leksi

Jag ska ha en tärna men min blivande man kommer inte ha någon marsalk/best man. Jag tror det går alldeles utmärkt!

• Snufflan

Vi kommer bara ha en best man, men ingen tärna. Vi känner båda att det passar oss. Så gör som du själv tycker känns bra för er.

• Fru PB

Klart att man kan ha en tärna fastän det inte finns en bestman.

• varberg 2009

Jag ska ha två tärnor men min blivande kan inte välja så det blev ingen bestman

• mamci

Jag ska inte ha någon tärna men mannen ska ha marsalk, våra barn blir näbbar. Det står lite under fliken bröllopsplanering om olika bröllopsroller, kika där :)

• Moirie

Vi ska också ha tärna men ingen best man. Hur tänker ni göra med ingång i kyrkan? Kommer tärnan gå in ensam före eller efter er? Eller vänta där framme?

• RhjärtaJ

Nu är vi mer inne på att skippa brudfölje helt. men jag undrar var vi ska ha ringen o hur man gör med blommorna, men det känns som småproblem.

• allehanda

Mannen har ringen i fickan(så som man traditionellt har den i Sverige) och brudbuketten lägger du på altarringen, knäfallet ,kanske pratar med vaktmästaren innan som kanske har ett litet bord som kan så framme eller som kanske har någon annan toppenide!

Svar på tråden tärna men ingen best man?