• anja16­61
    Äldre 23 Mar 21:35
    2292 visningar
    10 svar
    10
    2292

    vår muzze fick soman in idag....

    vår katt muzze fick idag somna in....han var mager, åt och drack inget och veterinären sa att han hade gulsot. levern var förstörd.
    så vi fick ta det svåra beslutet att låta honom somna in...det känns ledsamt med tanke på att han bara fick bli 2år.

    nu leker han med vår andra katt, som blev påkörd bara 1år gammal, i katthimlen...

    R.I.P
    vi älskar dig och kommer aldrig glömma....

  • Svar på tråden vår muzze fick soman in idag....
  • Luucie
    Äldre 23 Mar 21:39
    #1

    Usch vad sorgligt...mina tankar och kramar till er!

  • Äldre 23 Mar 21:39
    #2


    Usch vad tråkigt!

    Jag som just har suttit och klagat på min gallskrikande marskatt-hona som håller på att yla oss till vansinne...

    Men mista henne vill man ju inte trots den störda sömnen..

    Ifall hon får fler ungar som de jag har i mitt galleri, då kan du få dem ! (inte för att de kan ersätta såklart...)

    KRAM!
  • Anmy
    Äldre 23 Mar 22:08
    #3

    Vad tråkigt att höra, beklagar sorgen.

    Ska krama mina katter extra mycket ikväll, för man det är lätt att glömma hur fort de kan försvinna. Vi har en 14-årig hund som det snart är dags för och jag fasar!

    Må så bra ni kan!

  • Äldre 23 Mar 22:43
    #4

    Det är det som är så hemskt med djur, att de oftast lever så kort, så man måste veta från början att man kommer behöva avliva dem med stor sannolikhet. Det är inte roligt alls.

  • anja16­61
    Äldre 24 Mar 07:59
    #5

    ikväll ska vi berätta det för barnen som ännu inget vet...
    de är 2.5 och 3.5år....

    vi förlorade katt som blev överkörd hade vi en begravning för då barnen oxå var med...vi pratade massor kring henne och döden.
    muzze kremerades och det blir ingen begravning...hoppas barnen förstår att han är död ändå. de vet ju att han var sjuk...jag matade honom för hand hela helgen (med en sån där medicinspruta för barn) så de har sett honom sjuk...

    usch...känns konstigt här hemma utan honom....jag tittar hela tiden efter honom fast jag vet att jag inte kommer att hitta honom...

    känns orättvist. vi har fått två underbara katter som alla i hela området har haft kontakt med då de varit översociala! de har haft sin runda varje dag. de var gosiga, glada, mysiga, sociala och älskade...varför fick de inte leva längre??

    vi har en katt kvar...han e min bebis. han köpte jag innan första barnen föddes och han är 4år nu...hoppas inget händer honom..man e ju orolig ...

  • Äldre 24 Mar 13:31
    #6

    Jag måste bara säga att jag blir glad när jag hör att ni är uppriktiga mot barnen. Jag vet flera som sagt att "nej det beskedet klarar barnen inte" och så har de hittat på någon saga om vart kaninen eller vad det nu är har flyttat.

    Det tycker jag är dumt och att nedvärdera barns kapacitet att hantera livet och verkligheten.
    Så, fast de såklart blir ledsna så tycker jag verklige att det är så rätt av dig att de får klart för sig vad det tråkiga som hänt är. *kramar igen*

  • anja16­61
    Äldre 24 Mar 19:34
    #7

    ja för oss är det viktigt att barnen oxå vet om vad som har hänt. att ljuga är aldrig en bra lösning. barn har ju samma mänskliga rättigheter som vi vuxna!

    dottern på 3.5år frågade imorse på väg till dagis vart muzze var. så jag fick berätta det då istället för ikväll som var planerat. men hon tog det bra och idag vid middagsbordet sa hon: mamma, jag tror att muzze är i himlen och pussas med pepsi. det lät så fint så jag kunde bara hållas med

    (pepsi är vår överkörda katt och muzze är den som vi var tvungna att avliva igår)

  • Corona
    Äldre 24 Mar 19:46
    #8

    Jättetråkigt att läsa, stor kram till er!

  • Villnu
    Äldre 24 Mar 19:58
    #9

    Fy va hemskt :( många kramar till er.

  • Äldre 24 Mar 20:01
    #10

    Ja, vad fint! Barn är bra på att se det ljusa!
    Då är ju inte Pepsi ensam där...

Svar på tråden vår muzze fick soman in idag....