• spindeln

Färg på buketten- vad passar jag i??

Jag har väldiga problem med vilka färger jag ska ha i buketten!

En vän till mig (som gått 1 år på Ingvar Strands blomsterskola + jobbat som florist i Malmö) ska göra buketten. Hon tycker jag ska ha något blått... men när jag tänker på blå blommor ser jag bara gräsliga färgade blå rosor framför mig!

Min klänning är ivory, jag har gröna ögon, väldigt ljus hy och har svårt att bli brun på sommaren (med andra ord så kommer jag att vara ganska blek när jag gifter mig i slutet av augusti ).

Nån som kan komma med tips?
    Har själv funderat på något vitt men det är kanske dumt när jag själv är ganska blek...

Om det finns någon som vill se bild på mig för att lättare bilda sig en uppfattning om passande fäger så hojta till, så får jag lägga upp nån bild i galleriet

• Svar på tråden Färg på buketten- vad passar jag i??
  • Linadesign

Jag tycker du ska ha den färg och de blommor du tycker är finast! Tycker inte du ska bry dig om så mycket vad du passar i. Blommorna håller du ju inte uppe i ansiktet heller. Jag är också blek och passar kanske inte egentligen så jättebra i vit/naturvit klänning, men det ska jag ha på min bröllopsdag ändå!

Lycka till med ditt val!

• Vid havet

Vilka färger gillar du? har ni något tema?

Jag är själv ingen blå människa men det kan kanske vara häftigt...

Om du vill ha vitt så ha det! Det kunde ju vara fint att plocka in mycket limegrönt i det, det gillar jag jättemycket och är lite häftigt.

• spindeln

Vid havet skrev 2009-03-23 09:23:23 följande:

Vilka färger gillar du? har ni något tema?Jag är själv ingen blå människa men det kan kanske vara häftigt... Om du vill ha vitt så ha det! Det kunde ju vara fint att plocka in mycket limegrönt i det, det gillar jag jättemycket och är lite häftigt.
    Jag gillar grönt
    Så murgröna ska det vara i buketten. Det är bestämt.
    Men blommor... Jag vet bara att jag INTE vill ha orange, lila, rosa eller gula blommor.
  • Fenixx

jag har 2 buketter i mitt galleri, en enkel med vita rosor och murgröna och sen en vit/grön/brun bukett du kan kika på.

• 20th century fox

blå är en kall färg och ett smart drag om man vill få sig själv att se brunare ut :) Jag är också mycket blek och huden ser varmare ut i tonen om man har en kall kontrast brevid som blå eller silvergrå. Så det passar nog fint till dina färger. Men usch...inte ska du ha fula färgade rosor heller!!!

Fina blå blommor som inte är färgade är t.ex. hortensia...himmelsblå
    Delphinium.
    Aconitum
    Agapantus
    Campanula

Det kan också vara fint att blanda olika ljusa pastellfärger som lavendel och himmelsblå...
    lite lavendelfärger

limonium
    aster
    Fresia

Svar på tråden Färg på buketten- vad passar jag i??