• trollet79

Överraskningsbröllop men mamma tjatar hela tiden om att vi ska gifta oss

Vi ska överraska med ett bröllop dagen våran son döps, men nu håller mamma på hela tiden om att vi ska gifta oss. "När ska ni gifta er då", "ska ni inte passa på på dopet" är bara några av kommentarerna

Hur ska jag göra det är inte nå roligt alls när hon håller på, känns som att det blir ju ingen överaskning på dopdagen genom att hon håller på som hon håller på

Nån som har nått tips, hur jag ska göra?

• Svar på tråden Överraskningsbröllop men mamma tjatar hela tiden om att vi ska gifta oss
  • ingenjörsbruden
    trollet79 skrev 2009-03-22 11:41:32 följande:
    Vi ska överraska med ett bröllop dagen våran son döps, men nu håller mamma på hela tiden om att vi ska gifta oss. "När ska ni gifta er då", "ska ni inte passa på på dopet" är bara några av kommentarernaHur ska jag göra det är inte nå roligt alls när hon håller på, känns som att det blir ju ingen överaskning på dopdagen genom att hon håller på som hon håller påNån som har nått tips, hur jag ska göra?
    Fräs av med att ju mer hon tjatar desto längre tid tar det innan ni gifter er.......
  • passionsblomman

Det låter ju som att sannolikheten att just din mamma ska bli särskilt överraskad, är minimal...
    ...men gör det något då?
    Det verkar ju som att hon verkligen verkligen tycker att det skulle vara riktigt roligt! Jag tycker du sak försöka se det så istället!

Det är ju massor av folk härinne som har släkt som inte bryr sig alls. Du har ju en mamma som gläder ig åt dig och din blivande man, uppenbarligen.

Klart att det är kul att överraska, men att det skulle vara en jättesensation om man är så etablerade att man har barn och så, det kan det ju knappast vara!Men det blir ju en surprse även om hon önskar det väldigt mycket. Eller hur?

• Hemlig2009

Jag hade nog drivit med min mamma genom att ljuga för henne. Säg att du är så ledsen för att din sambo absolut inte vill gifta sig, och att du helst inte vill prata om detta just nu.

Väldigt fult men vad gör man inte med tjatande mammor!

• Ore

Jag skulle nog inte "ljugit" och sagt att att sambon inte vill gifta sig.

Som jag ser har du två alternativ:
    Invig mamma i planerna, kräv tystnadslöfte. Kanske kan vara bra att få litet hjälp också...?

Eller säg ett senare datum till henne. Att ni tänker er nästa sommar eller liknande...

• trollet79

Det är klart att jag är glad för att mamma vill att vi ska gifta oss

Det jag kan känna är att hon kommer att tro att det är efter de som hon sagt som vi gifter oss, inte för att vi själv kom fram till det före hon började säga det

Men som min smabo sa vi vet ju hur det ligger till och varför vi gifter oss

• Mrs4ever

säg att ni har börjat fundera på datum typ det datum ni blev tillsammans eller något liknande. Men att ni inte bestämt och
    att det är ni som måste få känna efter.

Vi har också en del hemligheter kring vårt bröllop som
    gör att det är klurigt, svårt och ibland tråkigt när folk frågar undrar o.s.v

• X50S

Jag hade nog sagt att ni funderar på ett datum längre fram. Eller att ni ska ha ett vinterbröllop och håller på att titta på datum osv... Så lär hon ju bli rätt så överraskad när det kommer mycket tidigare...

Svar på tråden Överraskningsbröllop men mamma tjatar hela tiden om att vi ska gifta oss