• Pidis

Får man pussas

Får man pussas när man möts där framme vid altaret??

Vi ser ju varandra för första gången den dagen i kyrkan.
    Får man ge varandra en puss då??
    Någon som vet

• Svar på tråden Får man pussas
  • Myrtenkronan

Vem ska stoppa er?? :)
    KLart ni får pussas!!

• Corona

Fast det blir väl extra speciellt om man sparar det tills "du får nu kyssa bruden", eller? Nej, jag ska inte lägga mig i, men jag tror säkert att ni får göra som ni vill.

• älskarlivet

Fast det finns inget "du får nu kyssa bruden", det är något amerikanskt, har nog aldrig varit med om att en svensk präst säger det..

Corona skrev 2009-03-20 15:32:44 följande:
    Fast det blir väl extra speciellt om man sparar det tills "du får nu kyssa bruden", eller? Nej, jag ska inte lägga mig i, men jag tror säkert att ni får göra som ni vill.
  • Corona

Nä jag vet, men det var enklare att skriva så än att försöka göra en lång förklaring. Därav citattecknen! Jag menade alltså om man väntar tills efter att man blivit man och hustru, en puss för att fira det ögonblicket eller hur jag nu ska kalla det. Men jag vill understryka att jag inte lägger mig i hur andra gör, det var bara en egen reflektion.

älskarlivet skrev 2009-03-20 15:35:42 följande:
    Fast det finns inget "du får nu kyssa bruden", det är något amerikanskt, har nog aldrig varit med om att en svensk präst säger det..
  • Corona

Alltså, efter tillkännagivandet om man ska använda korrekt vokabulär. Det är mycket vanligt även i Sverige att pussas då.

• zeddy

Kanske kan man få en puss på kinden när man möts och sedan efter vigselakten kommer den riktiga pussen?

• didis

På en sådan kärlekens dag kan man inte pussas för mycket!!

Vem skulle störas av det? Ni står ju där för att manifestera er kärlek och vad passar bättre än att pussas då??

• Pidis

Ja det låter bra.
    Det är ju faktistk första gången vi träffas den dagen och sista gången vi pussas som dem vi är nu och inte som man och fru.

Jag ska nog ta en puss ha ha ha

• allehanda
    älskarlivet skrev 2009-03-20 15:35:42 följande:
    Det säger vår ena präst alltid!Har typ med henne i 20 år.Det brukar bli ett litet flin i kyrkan då.
Svar på tråden Får man pussas