• fidar

hjälp!!!!!

jag känner mig så himlans LOST! hur gör man ett bra festprogram? ett häfte? jag pratade med calligraphen idag och dem tar ca 4000:- för att göra det och jag känner att det är alldeles över budgeten, någon som har ett tips???

hur gör/gjorde ni????

tacksam för svar, (jag har ingen annan att fråga än er)

• Svar på tråden hjälp!!!!!
  • Ozziechick

Det är inte så svårt att ändra storleken på pappersfomatet i ett word ducument och sedan skära till papper själva och stoppa i skrivaren! Då kan ni få programmen i vilken storlek ni vill, och word ser till att texten hamnar innanför ramarna! Så gjorde vi med våra inbjudningar.

• fidar
    Ozziechick skrev 2009-03-19 23:12:49 följande:
    Det är inte så svårt att ändra storleken på pappersfomatet i ett word ducument och sedan skära till papper själva och stoppa i skrivaren! Då kan ni få programmen i vilken storlek ni vill, och word ser till att texten hamnar innanför ramarna! Så gjorde vi med våra inbjudningar.
    men klistrade ni på dem sen på andra papper??? har du någon bild?
  • Ozziechick

Vår skrivare klarar av att skriva på tjock papper (det gör säkert de flesta skrivare), så vi skrev ut direkt på det papper det skulle vara. Tyvärr har jag ingen bild.
    Det funkar ju att skriva ut på ett papper och sedan klistra på annat också om ni hellre vill det!

• fidar

kanske skall göra det istället då, blir väldigt jobbigt, men det gäller väl att veta hur sidorna skall ligga precis? låter kanske som en dum fråga...

men har sparat en mall, så kan ju testa skriva ut först... :)

• Ozziechick

Nej, det är inte alls jobbigt! Det var faktiskt riktigt lätt! Det beror förståss på vilken skrivare du har, men testa dig fram som sagt! Lycka till! Berätta gärna hur det blev sen!

• Susanna och Fredrik

Våra program kommer vara A4 på höjden och vikt, hmm, förstår du? Sen kommer vi ha lite finare omslagspapper, samma som i inbjudan men sedan inuti kör vi vanligt vitt papper.
    Jag hittade en superbra mall någonstans för just den typen av festprogram där sidorna är markerade...så du ser att det hamnar rätt sedan när du ska skriva ut det...svårt att förklara...ska kolla efter mallen på en gång och se om jag kan länka...

www.kortdesign.se/default.aspx&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_festprogram_wordmall

Titta där...det finns för olika antal sidor...
    Jag har även börjar snickra på mitt så ge mig din mailadres om du vill att jag ska skicka dig en kopia

• fidar

Susanna och Fredrik skrev 2009-03-20 01:10:46 följande:

Våra program kommer vara A4 på höjden och vikt, hmm, förstår du? Sen kommer vi ha lite finare omslagspapper, samma som i inbjudan men sedan inuti kör vi vanligt vitt papper. Jag hittade en superbra mall någonstans för just den typen av festprogram där sidorna är markerade...så du ser att det hamnar rätt sedan när du ska skriva ut det...svårt att förklara...ska kolla efter mallen på en gång och se om jag kan länka...www.kortdesign.se/default.aspxTitta där...det finns för olika antal sidor...Jag har även börjar snickra på mitt så ge mig din mailadres om du vill att jag ska skicka dig en kopia
    ååå tack så hemskt mycket :)

mayafia@hotmail.com
  • fidar
    Ozziechick skrev 2009-03-20 00:19:33 följande:
    Nej, det är inte alls jobbigt! Det var faktiskt riktigt lätt! Det beror förståss på vilken skrivare du har, men testa dig fram som sagt! Lycka till! Berätta gärna hur det blev sen!
    tack så mycket :)
Svar på tråden hjälp!!!!!