• miamedknuff

Forsakar vattenfall (Skåne)- någon som använt det för sin fotosession?

Vi gifter oss i September och funderar på att fotas vid Forsakar Vattenfall - någon som har gjort detta? Intryck? Svårt att ta sig fram?

www.myra.nu/forsakar.html

• Svar på tråden Forsakar vattenfall (Skåne)- någon som använt det för sin fotosession?
  • isop

Nej, ingen fotosession, men jag har varit där. Det nedre fallet är rätt lätt att gå till eftersom det finns en stig som följer vattnet, som är ganska plan (med multna löv och sådant, ingen asfalt eller beläggning). Däremot är det en rätt lång bit att gå innan man är framme. Med det menar jag inte kilometrar, eller så, men några hundra meter är det nog.

Övre fallet klättrade vi upp till, men jag tror att det fanns en väg dit. Det satt folk där och åt picknick.

Sorry, jag minns inte tydligare än så här. Åk dit och rekognoscera :)

• isop

Jag skulle nog gå dit i rejälare skor och byta till finskor på plats.

• miamedknuff

Jepp - jag har tänkt har vita gummistövlar till klänningen hur som helst. Vi har tänkt åka dit och kolla ;)

• lisen85

jag vandrade där för nått år sen och kom rätt in i ett bröllop. verkade vara en fin plats både för det och foto

• paulaner

Jag har varit där och det är jättefint! Har du bara sett dessa foton men inte fallet i verkligheten? I så fall vill jag bara påpeka att de verkar ha använt en fototeknik med lång slutartid, för vattenfallen är inte riktigt så maffigt fluffiga och kraftiga som det ser ut på bilderna. Mitt tips är som du redan säger att åka dit och kolla först!

Svar på tråden Forsakar vattenfall (Skåne)- någon som använt det för sin fotosession?