• Pingst09

finns det nån sida

finns det nån sida där man kan kolla hur många som heter precis som jag? Alltså både för- och efternamn...

• Svar på tråden finns det nån sida
  • DCL

du kan ju alltid gå in på hitta.se eller eniro och skriva in ditt namn så ser du ju hur många som finns i sverige.

• Lövnäs

Ingen aning om det finns någon spec sida, men har du ovanliga namn är det väl bara att slå på hitta.se eller eniro.se...

• Lövnäs
    DCL skrev 2009-03-16 20:56:33 följande:
    du kan ju alltid gå in på hitta.se eller eniro och skriva in ditt namn så ser du ju hur många som finns i sverige.
    Vi skrev visst samtidigt...
  • Snufflan

Kolla in på www.ratsit.se där har du folkbokförningen, dock finns inte barn där så det är bara dom vuxna du kan kolla namn på.

• DanKat

hitta.se och eniro är det också bara vuxna. Dessutom är det lätt att plocka bort sig därifrån så man ser ju inte alla vuxna heller. Är även dubbelträffar lite nu och då tycker jag så samma person kan visas med t.ex. både en gammal adress och en ny.

• DanKat

Men du kan ju alltid ringa och fråga om man kan få reda på sånt via skatteverket Det är ju knappast en sekretessbelagd uppgift så om dom bara har möjlighet att kolla det på sina datorer så får du nog ditt svar

• DanKat

Haha, jag kom å tänka på en grej jag läste i tidningen en gång för en massa år sen! Det var en konstnär som hette Lena Malm som startade "Projekt Lena Malm" där hon tog kontakt med alla med det namnet i hela Sverige Rätt kul idé, frågan är bara vad det skulle ge Förutom bara för själva nöjets skull då

• Aleta

Här kan du kolla hur många som heter samma, det är statistiska centralbyråns uppgifter, så alla ska finnas med.
    Söker man på t ex Månstråle så upptäcker man att det finns 69 kvinnor med det namnet, varav 2 har det som tilltalsnamn och det finns 3 män som heter det också. Kul sida!
    www.pubkat.scb.se/Pages/NameSearch____259432.aspx

• Pingst09

Fast jag behövde nånstans där man kan kolla både för- och efternamn tillsammans...

Aleta skrev 2009-03-17 14:15:11 följande:
    Här kan du kolla hur många som heter samma, det är statistiska centralbyråns uppgifter, så alla ska finnas med.Söker man på t ex Månstråle så upptäcker man att det finns 69 kvinnor med det namnet, varav 2 har det som tilltalsnamn och det finns 3 män som heter det också. Kul sida!www.pubkat.scb.se/Pages/NameSearch____259432....
  • monkay

birthday.se

Kanonbra sida... Där står alla som är folkbokförda i Sverige. (tror iofs att man måste vara född före år 1990 för att stå med, yngre än så finns inte med)

• Pingst09

Tack! Det var vad jag sökte....

Snufflan skrev 2009-03-16 22:12:09 följande:
    Kolla in på www.ratsit.se där har du folkbokförningen, dock finns inte barn där så det är bara dom vuxna du kan kolla namn på.
  • monkay

1993 var det, inte 1990 som jag skrev

• Aleta

Ok, tycker bara att det är en så kul sida.

Pingst09 skrev 2009-03-17 17:26:44 följande:
    Fast jag behövde nånstans där man kan kolla både för- och efternamn tillsammans...
Svar på tråden finns det nån sida