• TinkieWinkie

Måste man ha brudbukett?

Låter säkert jättekonstigt, men jag bara funderar lite.. Har någon varit på bröllop där bruden INTE haft blommor?

(Jag börjar bli lite trött på att allt ska vara stöpt i samma form, det enda man varierar med verkar vara vad man stoppar i organzapåsen -fast just brudbuketten vet jag inte om jag själv är beredd att ge avkall på!)

• Svar på tråden Måste man ha brudbukett?
  • Vid havet

Min kollega gifte sig först borgerligt själva och sen hade de en kyrklig välsignelse nån månad senare m släkt & vänner och hon hade ingen bukett vid något av tillfällena.

Hon hade kort turkos klänning vid båda tillfällena, så ingen traditionell brudklänning heller.

Men det är ovanligt!

• didis

Först var jag själv tveksam till om jag skulle ha brudbukett. Men det kan verkligen förhöja både klänningen och stämningen!

Kolla gärna i mitt galleri där du ser en lite annorlunda brudbukett, jag fick många komplimanger för den!

• Bambi76

När min kompis gifte sig så hade hon ingen brudbukett så det funkar alldeles utmärkt att gifta sig utan :)

• Blivande mrs walker

Det går jättebra att inte ha bukett. En del säger att man inte vet avd man ska göra av händerna då, men brudgummarna verkar ju klara sig.
    En massa alternativ till bukett hittar du på offbeatbride.com/2009/03/wedding-bouquets

• 20090822

Jag ska inte ha bukett. Så jag tycker såklart det går finfint att inte ha nån...

Svar på tråden Måste man ha brudbukett?