• sarahkka76

Erfarenheter av Bildkär eller Vi-foto Q?

Hej, jag undrar vad ni har för erfarenheter av dessa fotografer. På Bildkär har jag fått erbjudandet: konsultation, 1h porträtt, 40st högupplösta bilder på DVD för 5750kr. På Vi-foto Q har jag fått: konsultation, 3h porträtt,ca 300-400 högupplösta och redigerade bilder på CD för 6000kr inkl reseersättning.

Så det är stor skillnad på vad man får. Men vad tycker/tyckte ni?

• Svar på tråden Erfarenheter av Bildkär eller Vi-foto Q?
  • Peaches79

Min något brutala åsikt:

Kvalitet eller kvantitet?

Jag hade valt Bildkär.

Det blir många fina bilder på en timme.

(Observera att jag varken jobbar för eller är sammankopplad med BK. Det är bara min egen åsikt ;)

Färgerna och kompositionen var oändligt mkt bättre.

• sarahkka76

Var du inne och kikade på båda? Kritik är många gånger positivt och efter att ha varit inne och tittat på vad du tittat efter så måste jag faktiskt hålla med. Det är skillnad i både färg och komposition.

Tack!

• Peaches79

Yup, jag var inne och kikade på bägge. Det är lätt att bli blind och anta att längre tid automatiskt betyder fler fina bilder. Så behöver det inte alls vara. Man kan trilla in på en startsida där det flera fina bilder flashar förbi, men jag tror att det är viktigt att få ett helhetsintryck. Kika närmare. Kolla igenom portfolion ordentligt. Jag säger inte att alternativet som jag valde bort var dåligt, men hade JAG valt skulle jag nog kört på BK. Men jag är ju en sucker för färger. ;)

• Peaches79

Nu får vi se hur lång tid det tar innan någon som känner sig stött anmäler mig, hahaha!

• sarahkka76

Ja, jag ska kika mer innan jag bestämmer mig och min blivande får också ta sig en titt och vara med och bestämma.

Hahaha ja, man vet aldrig.

• Stitch

Utifrån bilderna på hemsidan skulle jag utan tvekan välja Bildkär. Väldigt fina porträtt med snygga färger och varierad komposition! Vigselbilderna håller kanske inte lika hög standard men var ändå ok.

• minåmin

Hej!

Vi träffade Marit (Vi-foto) på bröllopsmässan, och senare över en kopp kaffe i stan. Hon var mycket lyhörd för hur vi ville ha det (och inte ha det!) och tillsammans med de fotoböcker hon hade med sig tror jag vi kom fram till nån form av koncept som passade oss.

Vet ju inte hur resultatet blir än förstås, men so far känns det som det kommer bli bra =)

Vi är inte typen som blåser upp en jätteförstoring och sätter i vardagsrummet hemma. Därför var det viktigt för mig att få alla bilder, högupplösta, på CD så jag själv efterhand kan välja ut de jag tycker om och göra album/bildspel av dom.

• sarahkka76

Stitch: Ja,jag är inne på det också faktiskt

minåmin: vad roligt att det kändes bra, det är jätte viktigt. Vi får också boka in konsultationen och gå igenom detaljer. Hoppas att ni blir nöjda!

Svar på tråden Erfarenheter av Bildkär eller Vi-foto Q?