• hoåja

Pionbukett

Hej.
    Jag har tänkt att ha pioner i min brudbukett, lite gammelrosa om det går att få tag i men skulle vilja blanda ut det med en klargrön lite mindre blomma. Någon som har tips på en fin grön blomma och om ni tror det skulle bli fint? Tar också tacksamt emot tips kring hur man kan få stjälkarna snygga. Har funderat på sidenband i rosa och grönt? Någon som har en bild?

• Svar på tråden Pionbukett
  • passionsblomman

Vore fint med Buplerum eller Daggkåpa emellan alternativt ngn krysanthemum/santini.
    kika på sorter i mitt galleri om du vill, där finns ngra gröna.

• hoåja
    passionsblomman skrev 2009-03-12 11:09:12 följande:
    Vore fint med Buplerum eller Daggkåpa emellan alternativt ngn krysanthemum/santini.kika på sorter i mitt galleri om du vill, där finns ngra gröna.
    Tack för tipset. Santini tycker jag är underbart vacker, visst finns den i helgrönt också?
    Har du några tips för hur man binder ihop den, snören kanske blir lite B?
  • passionsblomman

Ja, det finns flera olika sorter som är gröna.

Hur menar du med binder? tänkte du binda den själv?

Du behöver att ngn visar dig hur du placerar blommorna i spiral och så knyter du med bast. Det kan du köpa en bit hos blomsteraffären när du köper blommorna. Sedan lindar du eventuelt band runt stjälkarna sist av allt.

hoåja skrev 2009-03-12 11:21:53 följande:
    Tack för tipset. Santini tycker jag är underbart vacker, visst finns den i helgrönt också?Har du några tips för hur man binder ihop den, snören kanske blir lite B?
  • hoåja
    passionsblomman skrev 2009-03-12 11:26:00 följande:
    Ja, det finns flera olika sorter som är gröna.Hur menar du med binder? tänkte du binda den själv?Du behöver att ngn visar dig hur du placerar blommorna i spiral och så knyter du med bast. Det kan du köpa en bit hos blomsteraffären när du köper blommorna. Sedan lindar du eventuelt band runt stjälkarna sist av allt.
    Nej, jag kommer inte binda själv, har ingen kunskap alls!Därför lite dumma frågor kanske kommer upp :)Jag har en bekant som kommer hjälpa mig med att binda då hon har gjort flera brudbuketter tidigare. Men jag ville kolla upp lite information först så att jag kan komma med förslag och tankar till henne. Vill ju att det blir bra!
  • passionsblomman

Jså, ja då fattar jag! DDet är bara att knyta med bast som sagt och så välja ett band man gillar!

hoåja skrev 2009-03-12 11:30:51 följande:
    Nej, jag kommer inte binda själv, har ingen kunskap alls!Därför lite dumma frågor kanske kommer upp :)Jag har en bekant som kommer hjälpa mig med att binda då hon har gjort flera brudbuketter tidigare. Men jag ville kolla upp lite information först så att jag kan komma med förslag och tankar till henne. Vill ju att det blir bra!
Svar på tråden Pionbukett