• Lecia

Hur gör ni med era småttingar?

Ni som kommer att ha barn på ca 1 och 1/2 år då ni gifter er hur gör ni under vigsel, middag å fest? Kommer ni ha barnvakt, sova på hotell osv?

• Svar på tråden Hur gör ni med era småttingar?
  • ossamartin

Vi kommer ha två på 18 månader. De ska vara med på vigseln i tåget.. hade först tänkt att de skulle vara med på festen också men tror det kan bli tråkit för dem. Problemet är att vi inte kommer på någon barnvakt, da alla är på festen.
    Vi ska sova på hotell så de kommer i vilket fall som sova hos mormor och bonusmorfar på natten.

• Gussavilmis

Vi kommer ha en 4,5 åring och en 16 månaders. I kyrkan kommer en att sitta med farmor o farfar och den andra med mormor o morfar. På festen/middagen kommer mina syskonbarn (två tjejer på 13 o 12 år) att "passa" dom. Dom kommer få varsin peng av oss
    På bröllopsnatten ska dom sova hos farmor o farfar.. Så har vi löst det iaf

• Sååå lurade

vår son är 2år och vi har ingen ledig barnvakt. Men han får följa med och äta på festen och sen får han vara med sina äldre kusiner som han avgudar. Min syster nattar honom på plats och sen ska kusinerna få ha ett videorum i anslutning där sonen ska sova. Vi håller tummarna att det går bra. och mor eller farförlädrarna kommer att ta hem honom sen.

• Hemliga Maja

Vår dotter som är två år kommer att vara näbb under vigseln men efter fotograferingen far hon hem tillsammans med sin barnvakt. Det är en tjej som arbetar extra på dotterns dagis som kommer att passa henne och sedan tar mina föräldrar över framåt natten.

• Vill nu

Så gjorde vi också! Men vår tjej från dagis stannade över natten.
    Hemliga Maja skrev 2009-03-11 18:31:08 följande:

Vår dotter som är två år kommer att vara näbb under vigseln men efter fotograferingen far hon hem tillsammans med sin barnvakt. Det är en tjej som arbetar extra på dotterns dagis som kommer att passa henne och sedan tar mina föräldrar över framåt natten.
  • norpans mamma

Vår son är 2½ år och han kommer att gå in med oss i kyrkan och sitta där framme eller hos mormor och morfar. Han kommer åka med oss i veteranbilen till festen och därifrån åker han med barnvakterna, min blivandes systers barn( ev taxi) hem till dem.
    Vi har inga barn med på festen inte heller dessa som är 15 och 17 år.

• Juni2009

vi har 3 baarn.
    Dom är med oss hela dagen.
    Min mamma sa att hon vill ta hand om dom under vigsel o under festen.

Så du kan kolla om mor- eller farföräldrar som vill ta hand om barnen?

Svar på tråden Hur gör ni med era småttingar?