Inte lätt att få tag på VF
Detta var inte lätt att få tag på en vigselförättare i Gbg 4 juli. Alla har semester eller är upptagna................................. Allt annat är klart, ett litet orosmoment som gnager! Ville bara beklaga mig lite.
Detta var inte lätt att få tag på en vigselförättare i Gbg 4 juli. Alla har semester eller är upptagna................................. Allt annat är klart, ett litet orosmoment som gnager! Ville bara beklaga mig lite.
Har du kollat med kommunen om de kan hjälpa dig att hitta någon? Jag gick in på kommunens hemsida och skickade ett mail och så hörde de av sig och föreslog flera stycken.
Hade samma problem i Lund, för samma datum. Nån var redan inbokad på vigslar, men de flesta var på semester.
Tur i oturen så flyttade jag och min m2b nyss till Helsingborg, och där var de helt oförstående inför problemet: "nämen säg bara dag, tid och plats inom kommunens gränser så ordnar vi det". Puh! Fast festlokalen är redan bokad i Lund så gästerna får flytta sig lite under dagen. Men det ska väl gå det också :)
Min reservplan har annars varit att man i värsta fall får göra den juridiska processen med vf tidigare, och sedan ha en egen inofficiell ceremoni den riktiga dagen som t ex en vän kan hålla i. Kanske kan vara en sista utväg för er också (om det är borgerlig vigsel iaf).
lycka till!
Kolla med grannkommunerna oxå.
Ja, ska kolla med grannkommunerna. Gbg-kommun hjälper inte till mer än den lista jag fått. Det ska nog ordna sig :)
Kolla också andra än politiker, domare osv. Hör kanske med tingsrätten.
en vigselförrättare är inte bunden till en kommun så kollar runt om det kanske är en "vanlig" människa som kan förrätta vigseln
Hoppas det löser sig, själv fick jag kontakta en tio personer innan jag fick tag på vår!!