• Mortic­ia
    Äldre 10 Mar 12:32
    2462 visningar
    11 svar
    11
    2462

    Bröllopsbudgetar

    Har Ni adresser till någon som specificerat sin bröllopsbudget, de faktiska kostnaderna? Jag har så svårt att få överblick över alla pengar som rullar ... =(

  • Svar på tråden Bröllopsbudgetar
  • Tootic­ki
    Äldre 10 Mar 12:33
    #1

    Fråga Duchess, hon har koll!

  • Sagans­Mamma
    Äldre 10 Mar 12:33
    #2

    puffar upp lite :)

  • Mortic­ia
    Äldre 17 Mar 13:06
    #3

    *putt*

    Inga tips på budgetar?

  • Ore
    Äldre 17 Mar 13:10
    #4

    Alltså... Jag gjorde en egen budget i excel. Två olika blad. I det ena hade jag en lista där jag skrev allt jag köpte i kronologisk ordning, och sedan hade massa olika kolumner, och fyllde i summan i rätt kolumn. Kolumnerna var typ "mat och dryck", "dekoration", "brudens utstyrsel", "brudgummens utstyrsel", "brudföljet" m.m.

    På det andra arket hade jag vad jag budgeterat för allting, per grupp. Och så summerades summan i kolumnerna på det första arket ihop, och jämfördes med den budgeterade summan...

    Jag hade stenkoll på hur mycket pengar som rullade..

  • Bambi7­6
    Äldre 17 Mar 13:11
    #5

    Vi har räknat att vårt bröllop kommer att gå på ca 50-60 tusen kronor. Vi kommer (och har) att göra rätt mycket själv för att hålla ner kostnaderna men det drar iväg i allafall *s*

  • Bambi7­6
    Äldre 17 Mar 13:12
    #6

    Missade ju att skriva en sak :)
    googla så hittar du bra verktyg.. jag har dock gjort ett själv i excel.

  • Mortic­ia
    Äldre 17 Mar 13:46
    #7

    Tack. Jag undrar dock över vilka faktiska kostnader folk haft. Alltså, hur mycket det blev i slutändan. Man missar ju säkert många utgifter i sin budget eftersom man inte tänker på alla detaljer.
    Själv har jag nog inte ens räknat med en tredjedel, och vet inte ens om alla utgifter som kommer ...

  • Tobler­one
    Äldre 17 Mar 13:53
    #8

    Vårat kommer att gå på ca 25000 och då har vi bara 10 gäster och har försökt hålla ned kostnaderna så gott det går. Fort drar det iväg..

  • Äldre 17 Mar 13:58
    #9

    Jag hittade en får ngt år sedan, som jag sparat ner, det är en tjej som lagt ut hela sin budget, om du vill kan jag maila den...

  • Mortic­ia
    Äldre 17 Mar 14:37
    #10

    Jättegärna. =)


    Piggelinlover skrev 2009-03-17 13:58:48 följande:
    Jag hittade en får ngt år sedan, som jag sparat ner, det är en tjej som lagt ut hela sin budget, om du vill kan jag maila den...
  • Mortic­ia
    Äldre 17 Mar 14:39
    #11

    Kolla Din gästbok, Piggelin. =)

Svar på tråden Bröllopsbudgetar