• Venus08

Inbjudan som rimmar...

Nu skulle jag behöva hjälp med inbjudningarna som vi inte vill att skall vara så formella.
    Helst skulle vi vilja ha en inbjudan som rimmar. Har kollat lite i gamla trådar men har ej hittat någon som vi fastnat för.

Vi kommer att gifta oss i slutet av sommaren (29 aug) och vi skickar ut inbjudningarna utan att någon vet om att vi skall gifta oss.

Finns det någon som har talang för att kunna hjälpa oss med detta?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Inbjudan som rimmar...
  • konstigabaralillajag

Jag letade som en galning och hittade några stycken men inga som jag föll för. De skulle också behövas rimmas om en hel del då vi ska vigas borgligt utan gäster och endast ha fest på kvällen.
    Jag gav upp och skrev en vanlig inbjudan istället... :)

• Venus08

Jo, jag har också filat på en vanlig inbjudan men tycker att det skulle vara roligt att sticka ut från mängden och skicka iväg en lite roligare inbjudan som rimmar...tyvärr anser jag mig själv inte tillräckligt duktig på rim.

Får se om vi har några "poeter" här på BT?

• konstigabaralillajag

Det ska nog finnas ngr poeter här :) Jag är dessvärre inte en av dem :P

• Venus08

Ok, men du har iaf talang för monogram. Det kan jag och många andra här skriva under =)

• konstigabaralillajag

Ja, de säger det :) Och jag tackar och bugar för alla komplimanger jag får/fått.

• marriage09

Vad vill du ha med typ, skall det framgå att det är ett bröllop? Lite mer info så kanske kanske jag kan knåpa ihop något. Lovar inget, men skall själv rimma presentationer av våra 80 gäster, har gjort 15 ungefär än så länge så antar att jag är en sån där som kan rimma lite iaf...

• marriage09

Vad jag menar med lite mer info är
    - borgligt/kyrkligt?
    - fokus på fet fest eller lugn middag (eller båda)?
    - många eller få gäster?
    - ute eller inne (vigseln)?
    - hur länge har ni varit tillsammans
    - etc etc

• Venus08

Tack marriage09, det vore jättesnällt om du ville hjälpa oss med inbjudan. Kan jag maila dig (med alla uppgifter) eftersom allt är så hemligt ännu och vill inte att någon ska få reda på vem jag är då jag bor på en liten ort, där alla känner varandra.

• Aleta

Inboxarna kan ingen annan se, så den kan ni använda.
    Jag hjälper också till om du vill.

Venus08 skrev 2009-03-09 14:06:51 följande:
    Tack marriage09, det vore jättesnällt om du ville hjälpa oss med inbjudan. Kan jag maila dig (med alla uppgifter) eftersom allt är så hemligt ännu och vill inte att någon ska få reda på vem jag är då jag bor på en liten ort, där alla känner varandra.
  • marriage09

Kan verkligen inte lova något, att rimma kan gå hur bra som helst en stund (rimmade typ hälften av mina gästrim på en halvtimma och resten tog dagar) men jag kan testa... När skall de vara klara?

Kan du lägga ett mail i min bt-inbox (det kan man väl göra, jag förstod inte riktigt hur jag skulle göra dock när jag försökte göra det till dig), jag vill också vara anonym nämligen men det är inte min mailadress =)

• Aleta

Man får inte skriva mailadresser i trådarna heller.

Klicka på inbox
    I kolumnen till höger dyker det upp lite nya alternativ,
    välj "skicka meddelande"
    Det dyker nu upp en tom ruta, skriv i signaturen på den du vill skicka till, skriv ett meddelande och klicka på "skicka meddelande"

När man har fått ett meddelande så går det att klicka "svara på meddelandet" längst ner så att man slipper skapa ett nytt varje gång.

• Venus08

Gud, vad ni är snälla. Nu har jag skickat ett mail med lite information om oss till er inbox!

Svar på tråden Inbjudan som rimmar...