• LB5

    bleka ärr?

    Någon som har tips på en kräm eller dyligt som kan bleka ärr?

  • Svar på tråden bleka ärr?
  • Imma

    Jag har hört att det ska finnas en silikongel på apoteket som kan bleka och släta ut ärr. Jag har dock inte testat själv.

  • Mari1980

    Har prövat en olja som jag köpt i england som heter Bio-oil som jag tycker är bra, men vet inte om den finns här i sverige, isåfall borde den säljas på häsokosten.

  • 20th century fox

    vet att clinic har nån penna/creme med som jag köpte förrut...
    men har inte använt den regelbundet så jag kan säga om det funkar eller ej. Den är för acne ärr har jag för mig.

  • LB5

    Coolt. Mina ärr är jättehemska på magen, tog bort leverfläckar med laser för ca ett år sedan. Big misstake. Trodde att det inte skulle bli några ärr alls, men de jag har är mycket mer iögonfallande än leverfläckarna var från början :(

  • shakynose
    LB5 skrev 2009-03-07 16:47:30 följande:
    Coolt. Mina ärr är jättehemska på magen, tog bort leverfläckar med laser för ca ett år sedan. Big misstake. Trodde att det inte skulle bli några ärr alls, men de jag har är mycket mer iögonfallande än leverfläckarna var från början :(
    Trist. Jag har blivit rekommenderad "cicatrix" men inte provat själv. Kanske värt?
  • Snufflan

    Kolla med nån som jobbar med hudproblem oxå, jag har själv gått på behandlingar där jag fick mina ärr reducerade med en sorts grövre peeling, ganska smärtsamt men dom blev mycket ljusare och även plattare. Hon sålde även jätte bra krämer som stimulerar huden att läka sig själv samt att bli spänstigare. Kommer dock inte ihåg vad behandlingen heter...

  • Celeste97

    Bleka ärr? Mina ärr är redan blekare än resten av huden!? Kan man färga dem månne?

  • shakynose
    Celeste97 skrev 2009-03-07 19:35:40 följande:
    Bleka ärr? Mina ärr är redan blekare än resten av huden!? Kan man färga dem månne?
    Jepp, det kan man: Micropigmentering!
  • 090208

    Samma har!


    Celeste97 skrev 2009-03-07 19:35:40 följande:
    Bleka ärr? Mina ärr är redan blekare än resten av huden!? Kan man färga dem månne?
Svar på tråden bleka ärr?